14,5 graden. Wat een verschil! | Gewijzigd: 26 mei 2011, 10:45 uur, door Ben47
Top dagen dit jaar 2012 ;
20 + 21 Mei
Top dagen vorig jaar 2011 ;
28 April, 10/11Mei, 28 Juni, 26 Augustus en 10/11 September
Schitterende zonsondergang inclusief halo en altocumulus floccus/altocumulus castellanus
Opvallend is dat dit ongeveer gelijkwaardige voorbodes zijn aan dat geweldig plotselinge noodweer op die dinsdagnacht enkele weken geleden
Even een ding, dit is een bijzon en geen halo maar wel een mooie foto, die castellanus is een goede voorbode voor onweer | Gewijzigd: 26 mei 2011, 11:06 uur, door onweeer
(Vrij vertaald uit de vooruitzichten 17.00-23.00u van KNMI weerbulletin kleine luchtvaart).
Hier in Amersfoort is het flink aan het waaien en is de lucht meest grijs.
Temp: 18.4
Lv: 52%
ld: 1007.1
Hey Storms.. Kijk boven je .. Ik zie paar mooie wolken boven je ontstaan. (of ben je gewoon boos.. ? )
vraag is het dan niet te koud voor onweer?? of heb ik dat verkeerd?
gr marieke
Nee hoor, het is niet te koud voor onweer, ook in de winter tijdens een sneeuwbui kan het onweren.
Het gaat o.m. om de onstabiliteit. De temperatuur daalt nu niet alleen aan de grond maar ook behoorlijk in de hogere luchtlagen. Daardoor kunnen wolken zich in hoogte ontwikkelen en waarmee de kans op zwaardere buien en een klap onweer toe neemt. | Gewijzigd: 26 mei 2011, 11:19 uur, door Ben47
Het gaat o.m. om de onstabiliteit. De temperatuur daalt nu niet alleen aan de grond maar ook behoorlijk in de hogere luchtlagen. Daardoor kunnen wolken zich in hoogte ontwikkelen en waarmee de kans op zwaardere buien en een klap onweer toe neemt.
dank je wel, we gaan verder afwachten.
ik hoop wel dat het zonnetje nog even door komt voor de buien.
onweer in de winter hebben we hier al een keer meegemaakt. maar vaak hoor je dat het te fris is voor onweer. weet niet meer waar ik dat gelezen heb.
gr marieke
Wie weet wat ons te wachten staat. Ik denk alleen een spat regen en voor de rest niks (evenals morgen)
Mijn (on)weer foto's : Foto's