Helaas wel met mijn telefoon! Hopelijk lukt t wat! Vriendin heeft de camera mee! | Gewijzigd: 25 mei 2011, 22:59 uur, door Poider
In 3 dagen van + 28 naar minder dan 15 graden.
Zo zie je maar weer hoe veranderlijk het weer is. Ook met de technologie van tegenwoordig
Laat maar komen.. Zin in!:)
Helaas wel met mijn telefoon! Hopelijk lukt t wat! Vriendin heeft de camera mee!
Kan dat met je telefoon? Heb het nog nooit geprobeerd..
Het KNMI geloof ik al heel lang niet meer, die springt ook van de hak op de tak
en meld ook :
dat er regen valt volgende week woensdag met 0 mm neerslag
das wel een natuur wonder | Gewijzigd: 26 mei 2011, 06:37 uur, door chaser
Waarschuwing vooraf vanwege storm/orkaan,
waarschuwingsniveau oranje verwacht
geldig van: donderdag, 26. mei 2011, 14:00 uur
geldig tot: donderdag, 26. mei 2011, 22:00 uur
geldig voor: alle hoogtes
hmm het tijdstip klopt wel, want rond dat tijdstip komt er wel wat, maar dat er dan een orkaan uitbreekt lijkt me heel sterk, tegen de avond zakt alles weer in, vrijdag buiig, maandag weer een warme dag van 26 graden max
Om eerlijk te zijn wil ik dat ook wel weten.
volgens mij is dat lastig te voorspellen. maar doe een gooi zo ik zeggen. kan dan alvast een schuilplekke zoeken voor als het echt tekeer gaat.
ik zie net op knmi dat het van 21:00 uur kan gaan onweren.
Ik zie het eerlijk gezegd wel zitten, en daar heb ik geen kaartjes voor of een voorgevoel. Ik heb het meer met de lucht: gister wat klassieke vormen van castellanus en floccus gezien hier, tussen allemaal warrige cirrus met stijgende neigingen... en ook vanochtend; dikke plak cirro/altostratus met van die donkerder plukken d'r onder... Het zijn onrustige luchten die ik dit jaar nog niet gezien heb.
Qua tijdstip? Er wordt door de meeste verwachtingen gesproken over pas vanavond, begin van de nacht voor zover ik begrepen heb... Later vanochtend kan er ook al wat vocht overkomen, maar met te weinig opwarming zal dat geen gedonder geven iig.
Op het koufront lijkt de neerslag niet al te actief te zijn. De meeste activiteit op het koufront zit net ten noorden van ons land boven de Noordzee. Na passage van het koufront kan er een enkele bui vallen. In de avond nabij de trog meer buien, vooral in het noordwestelijk kustgebied. Daarbij is ook kans op onweer. Deze buienontwikkeling zien we in zowel Hirlam als ECMWF. Qua onweerskansen komt INDECS voor het noordwestelijk kustgebied nu een stuk lager uit dan de voorgaande run, 30-60%. De buienkans blijft ook vrijdag aanwezig met voor het oosten van het land nog kans op onweer, INDECS komt met waarden van 30-60%. Vrijdagmiddag kan in het noordoosten ook nog wat regen vallen uit de back-bent occlusie. In de loop van vrijdagmiddag neemt de buienkans steeds verder af.
| Gewijzigd: 26 mei 2011, 09:00 uur, door Verwijderde_gebruiker_01
J.V. Vanavond vergroot de kans op buien: met name in het noordwesten. Onweer is daarbij niet uitgesloten. De buiigheid hangt samen met een trog. Ook de komende nacht buienkansen. De temperatuur zakt naar een graad of 10. De zuidwestenwind neemt af tot matig, aan zee vrij krachtig.
Vrijdag opnieuw buien, soms nog met onweer. In de loop van vrijdagmiddag nemen de buienkansen van het zuidwesten af.
Dus Vanavond de grootste kans, das mooi, ik moet tot 18.00 werken, en dan duimen maar.
Donderdag 26 mei
Harde wind en een buitje
Eerst zon, daarna tijdelijk bewolking en mogelijk een buitje. In de middag en avond ook weer wat zon. Overdag 17 graden in de kustgebieden tot 22 graden landinwaarts. De zuid tot zuidwestenwind neemt vanavond en vannacht bij zee toe tot hard of stormachtig. Dan ook fikse (onweers)buien.
Tot en met zaterdag 15mm neerslag verwacht zou mooi zijn.. eindelijk dan fatsoenlijk grasmaaien dan komende week.