De Joplin Globe meldt, dat er nog twee mensen zijn overleden aan de gevolgen van de immense EF-5 tornado, die 30% van de stad Joplin verwoestte. Een 91 jarige vrouw stierf op 11 september in een verpleeghuis. Zij had tijdens de tornado hersenletsel opgelopen en is nooit meer hersteld. Het andere slachtoffer is een 68 jarige man. Hij had letsel opgelopen aan zijn wervelkolom toen zijn huis boven op hem instortte. Zijn verwondingen hebben zijn leven aanzienlijk verkort. Het officiële dodental staat nu op 162, wat de tornado op nummer 7 zet in de lijst van dodelijkste tornado's. Sinds de start van de officiële dataverzameling in 1950, is de tornado in Joplin de meeste dodelijke geïsoleerde funnel in de USA. Het schadebedrag wat geclaimd is bij de verzekeringsmaatschappijen ligt inmiddels ook boven de één biljoen dollar.
©onweer-online
Dit klopt natuurlijk niet helemaal
Het moest 900 feet zijn. Dit komt overeen met 274 meter. Toch nog een aardige breedte.
Dit klopt natuurlijk niet helemaal
Ik neem aan dat je bedoelt dat het een tornado is en geen orkaan. Tornado's kunnen wel die afmetingen van 900 meter krijgen. Die van b.v. Greensburg was maar liefst 2.7 km.
Dat bedoel ik ja, ik ken nog een grote, Hallam-Nebraska 4.5km