In Vilvoorde is vanavond een oude kastanjeboom in het Maurits Duchéhof omvergevallen op de openbare weg. De oude boom vernielde daarbij een personenwagen en kwam met zijn kruin op twee woningen terecht. Die liepen evenwel slechts lichte schade op aan het dak en de dakgoten, zo meldt de Vilvoordse brandweer. Als bij wonder vielen er geen gewonden. Volgens de brandweer was het bekend dat verschillende oude kastanjelaars in het parkje in het Maurits Duchéhof onstabiel waren en dreigden om te vallen, maar was er tot nog toe geen actie ondernomen.
Vanavond rond 18.45 uur begaf een van de bomen het. De kruin van het gevaarte kwam op twee woningen terecht, terwijl de stam de motorkap en voorruit van een Volkswagen Golf vernielde. De boom versperde de hele straat en moest door de brandweer verwijderd worden. "Gelukkig viel de boom niet naar de andere kant", klinkt het bij de brandweer. "Daar ligt namelijk een pleintje waar heel wat kinderen spelen."
Bron: HLN
Onweersdagen: 0
Twee mannen zijn zondagmiddag gewond geraakt tijdens kitesurfen in IJmuiden. De twee ongelukken gebeurden vlak achter elkaar. Eerst raakte een kitesurfer gewond tijdens een les op het strand. Door de harde wind werd de man mee de lucht ingesleurd en verderop op de grond gesmeten. Hij raakte bewusteloos en werd naar het ziekenhuis gebracht. De andere kitesurfer brak zijn been, toen hij bij het oplaten van zijn kite werd meegesleurd door de wind. Hij knalde tegen een strandhuisje aan.
Bron: RTV N-H
Onweersdagen: 0
Misschien kan je het topic titel beter veranderen naar: Berichtgeving over de rotte kastanjebomen in 2011...
Die harde wind heb ik hier niks van mee gekregen.. Enne ik woon aan de kust ja | Gewijzigd: 23 mei 2011, 00:31 uur, door jeffreydekam
Misschien kan je het topic titel beter veranderen naar: Berichtgeving over de rotte kastanjebomen in 2011...
Die harde wind heb ik hier niks van mee gekregen.. Enne ik woon aan de kust ja
Toen 't koufront overtrok ging het anders behoorlijk los hier.. daarna weer redelijk rustig
misschien geen stormachtig gedoe maar een zeer stevige wind stond er toch wel!
was heerlijk geluid achter in de tuin het geruis van de bladeren in de bomen, als je je ogen dicht deed klonk het net als de zee...
moet zeggen het waait hier nu ook best stevig door.. ga zo maar ff naar het ruisen luisteren | Gewijzigd: 23 mei 2011, 12:02 uur, door anirnith