Zelf denk ik dat het er morgen overdag niet van zal komen. Het front wordt pas echt actief in Duitsland, waar dan ook onstabiliteit aanwezig is. In de nacht van donderdag op vrijdag komt er wel een regengebied over het noordwesten van het land, wat misschien overdag ook nog voor wat onweer kan zorgen.
WRF denkt er anders over
Goed de topics lezen he Ik heb, dat ik meen in het vorige topic al gezegd dat ik erg vaak GFS pak, maar dat ik steeds meer naar WRF neig
Heeft iemand enig idee waar ze dit op baseren?
Oei, een orkaan boven Zeewolde.
We moeten een naam verzinnen met een A want het is de eerste orkaan die dit jaar Nederland treft.
Iemand suggesties?
Kunnen we nog evacueren of is het te laat?
Dat zou mooi zijn.
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos
En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
We moeten een naam verzinnen met een A want het is de eerste orkaan die dit jaar Nederland treft.
Iemand suggesties?
Kunnen we nog evacueren of is het te laat?
Het is al te laat. Men is op grote schaal begonnen om de winkels te plunderen en hout voor de ramen te spijkeren
Nu maar hopen dat de dijken het gaan houden!
Zonder gekheid, uitgaande van de (nogal verwarrende) verwachtingen misschien toch een kleine kans op wat regen en onweer hier, de komende dagen?
En DAT zijn de betere vooruitzichten. En Noodweercentrale? Onruststokerij en onbetrouwbaar wat mij betreft.
In het binnenland hadde ze groot feest af en toe, in belgie ook trouwes, was ik daar maar:P
Maar nu zijn wij aan de beurt
Want het is een beetje een 2 strijd
Ik zeg vrijdag, maar dan praat ik eigenlijk stiekem over mijn eigen regio. Voor morgen zijn de kansen groter, maar dan in het noord(west)en
In het zuidwesten van Europa zijn de thermometers flink op dreef. Dinsdagmiddag werd in het Franse Istres, gelegen in het departement Bouches-du-Rhône, 34,5º gemeten: in het Spaanse Andújar in Andalucia werd het 35,3º. De warmte krijgt geen gelegenheid om zich naar onze streken uit te breiden. Ons land heeft de komende tijd namelijk te maken met een meanderende westelijke hoogtestroming. Daarmee worden met enige regelmaat polaire, van het noordelijk deel van de Atlantische Oceaan afkomstige luchtmassa’s aangevoerd.
Vandaag werd het weerbeeld bepaald door een hogedrukgebied boven Duitsland. Onder invloed van het hoog was het zonnig. Wel vormden zich enkele cumuli en boven vooral het noorden verschenen fraaie sluierwolken. De middagtemperaturen kwamen vrij algemeen boven 20 graden uit. De Bilt meldde 21,2, Eindhoven 23,4 en Maastricht 24,0º. De lucht was erg droog. Plaatselijk daalde de RV (relatieve luchtvochtigheid) tot rond 20 procent.
Tijdens de afgelopen nacht zijn in de polaire lucht opvallend lage temperaturen gemeten: Arcen, Ell en Wijk aan Zee registreerden een minimumtemperatuur van 3,6º. Nabij het aardoppervlak ging het kwik lokaal onderuit tot iets beneden nul: Hupsel mat -0,8 en Ell -1,0º.
Morgen bereikt een depressie, vanmiddag ten noordwesten van Ierland, de Noordzee. Op de nadering van het systeem neemt de (sluier)bewolking de komende nacht toe maar de regenkansen zijn nog klein. De temperatuur zakt naar 12 graden en de wind krimpt naar het zuidoosten.
Donderdag is het veelal bewolkt met kans op wat regen. Tijdens de avonduren komt een trog naderbij en gaan er buien vallen die van onweer en windstoten vergezeld kunnen gaan. De middagtemperaturen lopen sterk uiteen. Aan de kust wordt het 16 graden, langs de oostgrens komt het kwik rond het middaguur nog op 24 graden uit. De wind ruimt naar het zuidwesten en neemt fors toe. Boven land wordt de zuidwester (vrij) krachtig, aan de kust hard. Het is te hopen dat vóór de wind aanwakkert, de bovenlaag enigszins vochtig is geworden, anders zal het flink gaan stuiven.
Vrijdag wordt een koele dag met nog steeds veel wind en buien (lokaal 10 mm).
J.v