Daniel
Morgen zal er eindelijk weer gechased worden, de tornado kansen zijn volgens mij niet spectaculair maar wel aanwezig. de hagel kansen zijn behoorlijk.
In het noorden van Nebraska zitten nu trouwens een paar buien die deze kant in komen, eens kijken of die nog wat bliksem gaan laten zien.
Daniel
Nee liever niet ga maar naar amerika als je dat wil mee maken, dit zal ook niet goed zijn voor onze dijken ect en als dat ooit zal komen is de ramp niet te overzien denk ik.
*Heeft hier eigenlijk geen woorden voor *
Dit is toch gewoon een genot om naar te kijken! Wat een ongekende schoonheid. Schoonheid aan de ene kant, maar een kracht die ook dodelijk kan zijn aan de andere kant. Dat is wellicht ook het dubbele aan het fenomeen, en aan onze hobby.
En Jan, ik ben het met je eens! Ik zou dit hier ook wel eens mee willen maken. Moet alleen geen jaarlijks terugkerend fenomeen worden voor ons kikkerlandje. | Gewijzigd: 31 mei 2011, 15:37 uur, door marsel
Ik ziet eerlijk gezegd niet te wachten op een EF5 en baseball sized hail. Ik zou echt wel eens een tornado willen zien, maar zo extreem hoeft het ook weer niet. Ook lekker handig zo'n EF5 wedge in een dichtbevolkt gebied als Nederland. | Gewijzigd: 31 mei 2011, 21:30 uur, door onno333
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Once you have tasted flight you will walk the earth with your eyes turned skywards, for there you have been and there you will long to return.
Jup dat staat voor Joplin.
Onze vangst van gisteren:
Een honkbal heeft een diameter van 3 inch, de grootste steen hier tussen was 3.5 inch. En dat was minimaal een kwartier nadat hij gevallen was.
Daniel
Een honkbal heeft een diameter van 3 inch, de grootste steen hier tussen was 3.5 inch. En dat was minimaal een kwartier nadat hij gevallen was.
Daniel
Sodeju zeg, Geen schade geleden? Dat zo'n grote stenen uit de lucht vallen, kan ik me haast niet voorstellen.
Ik heb overigens voor het eerst de 'hail roar' gehoord. Dat lijkt een beetje op donder, maar het gaat echt continue door en het zijn de hagelstenen die hoog in de bui op elkaar botsen. Beetje alsof je een zak met knikkers masseert maar dan een veel dieper geluid.
Daniel
The National Weather Service has issued a tornado watch for all of New York City plus several surrounding counties until 8 p.m. tonight.
Nassau, Westchester, Rockland, Orange and Putnam counties are all under the tornado watch.
The watch also applies to five counties in New Jersey, including Bergen, Essex, Hudson, Passaic and Union, as well as Fairfield and New Haven counties in Connecticut.
Forecaster say tornadoes, wind gusts up to 70 mph, hail and lightning are possible.
advertisement
A tornado watch means that conditions are favorable for the development of severe thunderstorms and multiple tornadoes in and close to the watch area. People in the affected areas are encouraged to be vigilant in preparation for severe weather.
Multimedia
Tornado Puppies Need a Home
PHOTOS
Tornado
Puppies Need a Home
Deadly Weather Tears Through South
PHOTOS
Deadly Weather
Tears Through South
More Multimedia
The National Weather service urges area residents to be on alert in the event the tornado watch turns into a warning, which means a funnel cloud has been sighted or indicated on a radar. In that case, residents should seek cover immediately.
The safest place to be during a tornado is in a basement. The National Weather Service cautions residents to get under a bench or other piece of sturdy furniture in the event of a tornado. If no basement is available, seek shelter on the lowest floor of the building in an interior hallway or closet-like room. Use blankets or pillows to cover your body and stay away from windows.
Showers and thunderstorms are likely to pound the area this afternoon. Some storms may be severe with damaging winds and gusts up to 25 mph. Skies will turn partly cloudy in the evening, then clear for a breezy, sunny Thursday with highs in the mid 70s.
wat een extreem tornadoseizoen... | Gewijzigd: 1 juni 2011, 22:15 uur, door Richardus
http://twitpic.com/55lblt
http://yfrog.com/hsadblwj
http://twitpic.com/55lgds
http://twitpic.com/55lg6f | Gewijzigd: 1 juni 2011, 23:08 uur, door Melkmuil