als dit gewoon stoom zou zijn is er gewoon iets toch een beetje misgegaan !!!
Ruk.
Ik denk ook niet dat er voor wat stoom de brandweer uitrukt
Kijk naar de dynamiek is gewoon gecontroleerde ventilatie
Daar was echt wel wat aan de hand meneer!!! Waarom hoorde ik dan kort erna allemaal sirenes van de hulpdiensten?
100% zeker kan ik er natuurlijk nooit over zijn, maar er zit hier een betonfabriek in de buurt en die gooit er ook wel eens een paddestoel uit
Stoom is en raar spulletje wat behoorlijk heet kan worden.
Ik heb even wiki gedaan.
Stoom is onder normale atmosferische omstandigheden per definitie heet. Bij aanraking loopt het menselijk lichaam, of bijna elk ander levend organisme kans om blijvend letsel op te lopen of zelfs te overlijden. Bij inademing worden de longblaasjes verschroeid waardoor de longfunctie ernstig belemmerd wordt.
[bewerken] Stoomexplosie
Indien water met een heet voorwerp in contact komt kan een stoomexplosie plaatsvinden. Zo ontstaan stoomexplosies als water in aanraking komt met lava of in ijzergieterijen en andere locaties waar met hoge temperaturen gewerkt wordt. Dit effect was debet aan menige ontploffing van stoomketels in het verleden. Hierbij sprong dan aangroeisel ("ketelsteen") los van de ketelwand waardoor water plotseling met de hete binnenwand van de ketel in contact kwam[bron?]. Met mogelijk desastreuze gevolgen.
Een ander soort stoomexplosie is een soort BLEVE waarbij kokend water in een drukvat opgesloten is. Zodra er een gat in het drukvat ontstaat daalt de druk zeer snel waardoor het kook-proces verhevigd wat uiteindelijk een explosie veroorzaakt.
[bewerken] Overdruk-explosie
Een stoomketel onder hoge druk bevat een niet te veronachtzamen hoeveelheid energie. In Rotterdam is in 1911 een stoomsleepboot midden op de Maas ontploft. Op beide oevers werd daardoor schade aangericht. Stoomketels moeten periodiek gekeurd worden om dit soort incidenten te voorkomen.
De kernramp van Tsjernobyl is ook (mede) veroorzaakt door stoom. Tijdens een experiment ontstonden stoombelletjes waardoor het proces snel uit de hand liep. Uiteindelijk is het reactorvat geëxplodeerd als gevolg van de stoomdruk.
Er zijn dus meerdere mogelijkheden.
Wat er ook is gebeurt het is heel goed mogelijk dat er en automatische alarm melding komt waar door de brandweer er op af gaat. Plotseling drukverlies zou zo en alarm kunnen activeren maar misschien was er wel wat anders aan de hand.