Maar is volgens mij geen aambeeld. ( Correct me if i'm wrong )...
Inderdaad geen aambeeld, anders zou het wel een gigantische overshooting top moeten zijn
Wel prachtige foto's daarentegen, totaalplaatjes van wolken inclusief neerslag en wolkenbasis zijn magnifiek!
Huh
ja idd ff geleden maar ben terug en hoe eh is aambeeld hoor maar van voorkant gezien want heb aan de achterkant gezeten en waas echt aambeeld zou je ni zegge zo ma is zo zene
Wel prachtige foto's daarentegen, totaalplaatjes van wolken inclusief neerslag en wolkenbasis zijn magnifiek!
is een aambeeld sietse maar van de voorkant gezien heb aan de achterkant gezeten van dit mooi's en was echt een aambeeld
Ongelooflijk aambeeld? Haha kom op he . Dit is gewoon een forse Cu welke door een stabiele laag (gemarkeerd door de laag Sc) breekt. Kan best dat er uit deze combinatie van Cu en Sc met toppen net in het ijs wat regen of een bui valt, maar dat deze Cu niet bijzonder diep is lijkt mij duidelijk. Overigens ontbreekt de aambeeld vorm, áls je het al een ongelooflijke Cb wilt noemen , dan is het de Calvus variant welke dus géén kenmerkende aambeeldvorm kent. Dat de onderste paar duizend ft trouwens wel flink onstabiel waren mag duidelijk zijn gezien de 'rotsharde' updraftkolom.
Overigens mooie foto, maar probeer niet in alles wat ook maar enigszins cumuliform is een Cb met aambeeld te zien. | Gewijzigd: 20 mei 2011, 10:20 uur, door marsel
Overigens mooie foto, maar probeer niet in alles wat ook maar enigszins cumuliform is een Cb met aambeeld te zien.
Prachtige uitleg marsel, zo leer je nog eens iets
De term mini-supercell gebruik je vaak of niet?
Het zal mij niets verbazen als er hier uit geen neerslag kwam op het moment van de foto.
Hij lijkt net een beetje tegen het buienstadium aan te hangen.
Mooi is hij zeker!