Het project? Een nieuw forum!
Een nieuw forum, zul je wellicht denken? Maar daar zijn toch al zat standaard (open-source) varianten van? Dat klopt. Maar geen een van die standaard dingen voldoet aan de eisen die ik aan een forum voor onweer-online.nl stel. Vrijwel alle forum-softwarepakketten hebben een gigantische berg aan functies en features waar niemand op zit te wachten. En juist datgene wat voor onweer-online belangrijk is, zit er niet in. Daarom heb ik een eigen forum gebouwd.
De exacte lijst met features en ontbrekende onzin, publiceer ik binnenkort.
Normaal gesproken, als ik nieuwe functionaliteiten toevoeg aan onweer-online, dan test ik het zelf of helpt een van de teamleden mij daarbij. Omdat het forum zo'n groot project is, vind ik het prettig als er diverse mensen buiten het team er ook even hun licht over laten schijnen.
Om het forum goed te testen, zoek ik de hulp van maximaal 50 testers in 3 categorieen, te weten:
1. De computerleek. Weet het knopje naar de webbrowser te vinden en kan (redelijk) overweg met websites.
2. De ervaren internetter. Kan overweg met meerdere browsers, weet wat de mogelijkheden zijn en bezoekt regelmatig forums en/of weblogs.
3. De internetgoeroe. Is bekend met de volgende termen: PHP, MySQL, javascript, frameworks, jQuery, cross-site-scripting, SQL-injection, DoS, etc.. Probeert op een verloren zondagmiddag nog wel eens wat te slopen.
Lijkt het je wat om als een van de eerste het nieuwe forum te testen? Reageer dan hieronder en laat even weten in welke categorie je wilt testen. Over een aantal dagen krijgen de testers een url voor het nieuwe forum en een korte lijst met testonderdelen. Het is voor mij belangrijk dat het forum tegen alle mogelijke (kwade) invloeden bestand is, daarom vraag ik van de testers om uitgebreid te testen en iedere onvolkomenheid te melden. Een simpele reactie met "Ziet er leuk uit" voldoet dus niet. Het testen zal hoogstwaarschijnlijk plaatsvinden in week 22, maar daarover krijgen de testers persoonlijk bericht.
Op het nieuwe forum zal een apart board beschikbaar zijn, waar iedere bug/onvolkomenheid gemeld kan worden. Zo kun je zien welke bugs al gemeld zijn en welke al opgelost zijn.
Ik zie de reacties graag tegemoed! | Gewijzigd: 18 mei 2011, 22:58 uur, door Basch
Ok, ik zit te dollen, wil wel meegenieten in de categorie 2. Lijkt me leuk! Nuttig voor jullie vooral! Ben wel nieuwsgierig!
Geachte Basch,
Graag meld ik mij aan als een Categorie 2 tester op de schaal van O-O.
Ik verneem graag van u of u mij als tester wilt hebben.
In afwachting verblijf ik,
Amras
[/sollicitatiemodus]
Onweer dagen 2012: 1 !
Zijn feature requests ook mogelijk?
PS leuk initiatief! | Gewijzigd: 19 mei 2011, 07:52 uur, door iwantje
Ik doe webdesign maar gebruik daar altijd gewoon open source oplossingen voor. HTML is goed, beetje, php, ook wel eens met cross-site scripting zitten testen. Cat. 2/3 zou ik ook zeggen!
Zitten niet veel hackertjes op dit forum he?
Op zo'n moment toch wel een nadeel... Denk dat wij allemaal onze kick ergens anders weg halen...
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!
Heb ook me eigen beveiligingswebsite : veiligewebsite.nl
Misschien zou ik dus wel een goede kandidaat zijn
Cat: 3 compleet
Mijn ervaringen:
http://webwereld.nl/nieuws/58120/sns-en-ra...---update3.html (Lekken bij de bank door mij)
https://www.ziggo.nl/#help/hulp-per-onderwe...rnet/interview/ (Interview met Ziggo)
- Remote File Inclusion
- Local File Inclusion
- SQL-Injection
- Cross site scripting
- Remote File Downloads (bijv: .php?file=test.pdf, test.pdf -> ../index.php , zo de source van index uitlezen)
- Botnet Detect
- Cross Site Request Forgery
- Packet Sniffing
| Gewijzigd: 19 mei 2011, 10:18 uur, door dv_chaser