Ik was aan het aardappelrooien en dacht dat het mee viel. buienradar op mobiel er bij. toen het er aan kwam snel de boel aan de kant een 30 kisten met aardappels afgedekt met dik zeil en pallets. Ik was net op tijd klaar, toen een enorme storm opstak en in 1 tel alle pallets door de lucht vlogen met het zeil. aardappels zeiknat natuurlijk. Later in bolsward even verder op dikke hagelstenen!
Dus 20 augustus 2009, groots voor gewaarschuwd, ook een weeralarm, maar de meesten zeggen dat het meeviel/ tegen viel, nou hier dus niet, meest heftig onweer wat ik me de laatste jaren kan herinneren. het sloeg aan alle kant om mij heen in. best angstig.
http://www.onsweer.nl/weer-media/weer-vide...0-augustus-2009
Citaat van Diem, dinsdag 17 mei 2011, 17:12 uur Mooi gedaan.
Die dag kan ik me nog goed herinneren, zelfs op het nieuws hielden ze webcams bij het strand in de gaten.
Uiteindelijk (in de meeste gebieden) een beetje tegengevallen, hier amper onweer gehad.
Ik was aan het aardappelrooien en dacht dat het mee viel. buienradar op mobiel er bij. toen het er aan kwam snel de boel aan de kant een 30 kisten met aardappels afgedekt met dik zeil en pallets. Ik was net op tijd klaar, toen een enorme storm opstak en in 1 tel alle pallets door de lucht vlogen met het zeil. aardappels zeiknat natuurlijk. Later in bolsward even verder op dikke hagelstenen!
Dus 20 augustus 2009, groots voor gewaarschuwd, ook een weeralarm, maar de meesten zeggen dat het meeviel/ tegen viel, nou hier dus niet, meest heftig onweer wat ik me de laatste jaren kan herinneren. het sloeg aan alle kant om mij heen in. best angstig.
http://www.onsweer.nl/weer-media/weer-vide...0-augustus-2009
Klopt inderdaad, daarom zei ik ook niet dat het tegenviel in alle gebieden In Friesland is het behoorlijk tekeer gegaan ja, wát een hagel
Ja daar in het noorden was het lokaal goed raak in de voorkamer van het koufront (wel geïnitieerd op middelbaar niveau). De rest van het land moest het met buien met erg hoge bases en zonder randverschijnselen op het koufront doen. Was een pijnlijke dag voor de collega's van het KNMI, staat me nog helder voor de geest.
Overigens moeten we niet de fántástische zonsondergang vergeten die op deze dag 's avonds volgde .
of je moet hem op 720p zetten, dan doet ie het wel goed | Gewijzigd: 17 mei 2011, 19:46 uur, door onweeer
Weer liefhebber/fotograaf/weeramateur Raalte Overijssel
maar vertrouwde niet op de faraday van mijn cliootje
en ja natuurlijk ben ik m gesmeerd!