Alle ventilators zondag op het westen gericht
Zo'n soort idee had ik ook al
Hengelo (O.) (7551)Waarschuwing vooraf vanwege onweer,
waarschuwingsniveau rood verwachtgeldig van: zondag, 22. mei 2011, 12:00 uur
geldig tot: zondag, 22. mei 2011, 17:00 uur
geldig voor: alle hoogtes Vanaf Zondag voormiddag en middag zijn er verspreid krachtige regenbuien en onweer mogelijk. Hierbij bestaat er gevaar op zware regenval, hagel en zware windstoten. Op Zondag namiddag wordt de kans op buiten en onweer nog kleiner.Deze waarschuwing vooraf werd het laatst bijgewerkt op zaterdag, 21. mei 2011, 19:07 uur.
Waarschuwingsniveau rood verwacht ???
dat zetten ze altijd er neer.
Jammer dat wij niet in de race zitten.
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos
En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
Hengelo (O.) (7551)Waarschuwing vooraf vanwege onweer,
waarschuwingsniveau rood verwachtgeldig van: zondag, 22. mei 2011, 12:00 uur
Waarschuwingsniveau rood verwacht ???
Nou Arend; zandzakken, schuilkelder, proviand & survivalpakket klaar? Ziet er op zich best heftig uit als je deze waarschuwing mag geloven, maar nu geel en wordt dan rood? En een stukske naar links en helemaal geen waarschuwing?! Que?! | Gewijzigd: 21 mei 2011, 20:10 uur, door Tyshane
Maar nu mijn vraag voor morgen... Morgen doet onze jongste dochter haar 1ste communie (om 12.30 uur), en hoe heel erg graag ik een lekkere flinke onweersbui wil krijgen, liever niet morgen overdag natuurlijk.....
Ben buienradar en weeronline in de gaten aan t houden, alsmede de weersite van L1, maar ze geven alledrie wat anders aan qua neerslagkansen.
Is er iemand op t forum die enige inschatting kan maken of Heerlen(Noord) morgen regen danwel onweer krijgt, en zo ja welke tijd dat zal zijn? Van die kaartjes snap ik niet heel erg veel. (sorry, ben heel erg blond:P:P)
Ik denk de grootste kans op buien in ochtend en het begin van de middag. Onweer is ook nog steeds goed mogelijk, hoeveel en hoe zwaar is moeilijk in te schatten, ligt puur aan 't tijdstip wanneer het front overtrekt. Hoe later, hoe groter de kans op zwaardere buien.
Goed nieuws dus
Maar afgesproken is om dit in het lente topic te plaatsen
---------------------------------------------------------------
Voor het westen is onweer toch ook niet helemaal uit te sluiten?
Op het weerbericht van RTL4 gaf het een onweerstekentje aan in het zuidwesten voor vannacht.
de ijssel is toch altijd een scherprechter lijkt het wel, of Apeldoorn krijgt de volle laag of voorbij holten richting Almelo gaat het los. maar Deventer heeft meestal , lijkt het, moeilijk met de mooiere buien
Komt onweer moeilijker over een rivier of niet? Vaak lijkt het of de bui moeite heeft een rivier als de Maas over te steken en het onweer in het rivierengebied blijft hangen. Het KNMI krijgt er veel vragen over en heeft het aan de hand van radarbeelden en bliksemregistraties onderzocht. De conclusie laat er geen misverstand over bestaan: rivieren hebben nauwelijks invloed op onweersbuien.
Bron K.N.M.I.
Maar afgesproken is om dit in het lente topic te plaatsen
---------------------------------------------------------------
Voor het westen is onweer toch ook niet helemaal uit te sluiten?
Op het weerbericht van RTL4 gaf het een onweerstekentje aan in het zuidwesten voor vannacht.
helemaal gelijk..
er ontstaat nu ook een verdwaalt onweersbui(tje) ten westen van belgie.
Dat kan voor later vannacht wat opleveren in het westelijke deel van ons land