Zoals het er nu naar uitziet gaan de Duitsers er weer eens met de buit vandoor.
Ben erg benieuwd, ik las van de week al dat er pittige buien kunnen komen.
Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4
Velp 2018:
Smeltende sneeuw: 6
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Weerlicht: 6
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)
Velp 2017:
Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Smeltende sneeuw: 6
Hagel: 13
Weerlicht: 6
Onweer: 21
Vanavond 21-05-2011 wil ik er eigenlijk eens op uit trekken samen met een maat van me om mooie foto's te maken, en hopenlijk wat onweer te kunnen filmen.... maar.... is er nog een goede kans op onweer ???
Ik wil live (rechtstreeks) de HD beelden uit gaan zenden via Ustream zodat een ieder mee kan gaan kijken wat er vanuit de auto te zien is op lokatie...
Het oosten lijkt mij de beste kans te hebben als ik het zo lees, maar de vraag is.... komt er uberhaupt wel onweer vanavond ???
Heeft iemand een idee waar ik het beste naar toe zou kunnen rijden ???
Het wordt namelijk de eerste video chase test die live te volgen is via mijn draadloze dongle.
Hoop op wat tips, of mooie lokaties...
bedankt alvast.... (de link: volgt vanavond....) indien er onweer is natuurlijk....
Ohh ja, en weet iemand de beste instelling voor een Canon EOS400d om onweer vast te leggen ???
Bedankt voor het lezen, nu weer terug ontopic...
Berichten over 25-26 mei kun je in het lente topic plaatsen. Dit gaat over vannacht en morgen.
Heeft iemand een idee waar ik het beste naar toe zou kunnen rijden ??
Knmi
NEERSLAG:
Vandaag geen. Wel ontstaan er vanavond boven Duitsland enkele buien die tamelijk dichtbij onze oostgrens noordwaarts trekken. Restanten van buien die vanavond boven Frankrijk ontstaan bereiken in de nacht ons land en trekken noordoostwaarts. Is allemaal niet heel actief. Morgenochtend ontstaan voor het koufront uit nieuwe buien die verder het land in trekken. Naarmate de buienlijn meer oostwaarts trekt worden de buien actiever omdat daar dan de temperatuur inmiddels hoger geworden is. Onweerskansen nemen dan ook fors toe. INDECS komt met waardes van 80-90% in het oosten van het land.
Duitsland/oostgrens lijkt de beste kansen te hebben vandaag.
Edit: misschien kun je naar Arnhem rijden en vanuit daar beslissen welke -eventuele- buien je kunt onderscheppen. Zullen wel een beste paar kilometers voor jullie zijn. Ik zou wachten tot morgen eerlijk gezegt | Gewijzigd: 21 mei 2011, 15:25 uur, door Shadow112
Belachelijk veel onweersbuien boven heel Europa behalve natuurlijk bij ons
Het is geen ideale situatie maar dat wisten we al.
Het oosten heeft toch een aardige kans denk ik zo.
En ja, hier ook hier nog geen onweer geweest dit jaar.
Voor juni verwachten ze toch redelijk warm en onstabiel, dus aub positief blijven allemaal!
De zee temp omhoog en het hele land heeft mooie kansen, is mijn mening.
Nu is het een kwestie van frankrijk op de conv lijn in de gaten houden, deze ontstaat ergens vanavond.
hèèè`! da's een oude avatar van me jonguhh
maarre, ik vind het zo zachtkens aan wel wat drukkend worden boven Kootwijkerbroek
zou het...................? dan toch>.............................?????
Ja, ik zit ook met smart te wachten op een update van onze Jan...
Want er lijken toch serieuze onweerskansen te zijn voor morgen, KNMI waarschuwt nu al voor windstoten tijdens de buien.. Vaak is dat een mooi voorteken ...op voor onweersdag nummero 4 alweer dit jaar | Gewijzigd: 21 mei 2011, 19:20 uur, door Bac00