Het probleem met de camera heb ik ook: die van mij is al 6 jaar oud met slechts 4,1 megapixels, en uiteraard geen sluitertijd. Tijdens het vastleggen van de bliksem had ik geloof ik wel 50 foto's geschoten, en slechts op 4 stuks kwam de bliksem in beeld. Het onweer van 's avonds was gewoon genieten, en ook ik heb naar hartelust gefilmd.
Op naar de volgende onweersdag.
Dus je gaat mij vertellen dat je die prachtigbliksems gewoon op goed geluk geschoten hebt? Wow, respect.
En 4 van de 50 is nog niet eens zo slecht eigenlijk.
En 4 van de 50 is nog niet eens zo slecht eigenlijk.
Ja, meer geluk dan wijsheid denk ik inderdaad. Maar die foto's vallen gewoon in 't niet vergeleken met wat anderen hier op 't forum zoal gepost hebben.
Na lang niks te hebben gepost komt er toch nog iets van vandaag.
Waarschijnlijk veel minder spectaculair als de rest, maar hier kwam er een vreemde wolk langs gerold.
Deze draaide nogal, maar oordeel zelf maar:
In het begin was de bliksem nog ver weg kon je de donder niet horen. Maar je kon wel de mooie wolkstructuren zien.
Naderhand, in de latere filmpjes, toen kon je de donder horen en was de bliksem zelf ook duidelijker zichtbaar.
edit: als de filmpjes t nog niet doen, dan is youtube bezig met verwerken | Gewijzigd: 25 augustus 2011, 21:15 uur, door moniquepeeters
En t bijbehorende screenshot
En de allerlaatse, je ziet goed hoe donker dat het is geworden en het was midden op de dag!!
Oh let trouwens niet op de geluiden op de achtergrond, ik was net Dommel aant kijken
| Gewijzigd: 26 augustus 2011, 16:17 uur, door moniquepeeters