Kunnen wij hier in het Westen nog iets verwachten qua regen of hebben we nog wat geduld nodig ?
Persoonlijk verwacht ik dat het wel het land zal optrekken. Het is wel allemaal heel marginaal hoor, maar kans op een klap sluit ik niet uit. Ben positiever dan vanmorgen in ieders geval.
Hieronder stukje van KNMI
Convectief van aard. De patronen in HIRLAM komen vrij goed overeen met de werkelijkheid. EC00 geeft een vergelijkbaar patroon. Beide modellen geven 2 zwaartepunten: lijnvorming t.g.v. convergentie langs de Engelse kust (samen met scheringsvorticiteit-advectie) die zich concentreert op Zeeland/Zuid-Holland. De patronen vertonen in plaats en tijd nog wel wat kleine verschillen, maar de hoofdlijnen lijken prima op elkaar. In de nanacht suggereert HIRLAM dat de hele kuststrook weer wat gevoeliger wordt voor een bui (kustconvergentie). Het signaal lijkt wat uitgesmeerd, we houden rekening met enkele buien. Kans op onweer neemt vanavond toe met nadering van de koude bovenlucht en de trog.
KOUW komt overigens met lagere kansen, vanavond rond 30, zondag overdag in het oosten 50-60%. Feit is dat er vanavond/vannacht met IJsselmeerwater van ongeveer 16 graden en kustwater van 12-13 graden er een temperatuurverschil van met dan 40 graden ontstaat. Zondag een sterker signaal door dagelijkse gang, met in het oosten 1-5 mm. Op het WF af ebn toe wat lichte regen/motregen. | Gewijzigd: 14 mei 2011, 13:32 uur, door Verwijderde_gebruiker_01
Dat word dus paraplu mee nemen naar de Zoo
We zullen gaan zien wat het ons gaat brengen, ben al blij als er wat regen valt, een klap zou op de koop toe zijn, maar ik ga er niet van uit
De zomer is nog lang, dus kansen op onweer zullen er nog genoeg gaan komen
Onweer dagen 2012: 1 !
Maar goed, al met al hebben we dus voor de zoveelste keer een onweer-kansen-topic. Het kan niet op. En als dit de tendens is voor het hele seizoen, dan kunnen we onze lol nog op!
Er zou net onweer boven me hoofd moeten zijn geweest, maar ik heb niks gezien/gehoord.
Wel schiet de bewolking hier de lucht in, dus misschien nog wat leuks voor het binnenland. | Gewijzigd: 14 mei 2011, 15:16 uur, door smarkie
Komen wat buitjes via de kust binnen...Regen alleen al zou genoeg zijn....
kmi:
Onstabiele lucht van polaire oorsprong bepaalt ons weer. Deze lucht stroomt tussen het Azorenhoog en een complex lagedrukgebied tussen Groenland en het zuiden van Scandinavië en bereikt ons land via de Noordzee.
| Gewijzigd: 14 mei 2011, 17:32 uur, door Jo Capelle