NEERSLAG:
Convectieve activiteit in de Uitvoer is weer wat afgenomen ten opzichte van die van de vorige runs. Zaterdag overdag eigenlijk met uitzondering van het uiterste oosten nergens meer dan 1 mm. Progtemps in het westen zijn nogal droog.Toppen FL200-250. In het oosten/zuidoosten in de middag te verwaarlozen kans op onweer. In de avond-nacht een 30-60% kans, hoogste boven het IJsselmeergebied (warm water!) en het zuidwesten. Vervolgens in de avond/nacht (duidelijk eerder dan in de vorige Uitvoer) convectieve patronen die dus in locatie en tijd schuiven, met de nadruk op de kust. Op 500 hPa en ook aan de grond houden we een cyclonaal patroon. Ook kustconvergentie bij de Engelse oostkust en de cyclonale scheringszijde van een jet boven de Britse Eilanden lijkt een rol te spelen. Daardoor lijken er wel voorkeursgebieden voor de buien te zijn: Het zuidwesten/zuiden (laatste Uitvoer vnl. over België) en het noorden. Zondag overdag is de onstabiliteit nog wat groter. We zien dan op wat uitgebreider schaal buiigheid boven het gehele land. Gemiddeld 1-5 mm, in het Waddengebied wat meer. Het warmtefront vertoont weinig activiteit, hooguit wat motregen. Bron knmi guidance. | Gewijzigd: 14 mei 2011, 08:00 uur, door Marc wiersema
irl met bliksem! heb er even van mogen genieten!
lekker begin van de dag trouwens! dit zou ik wel elke ochtend willen!
(wakker worden, en al krabbende het ineens horen rommelen ) | Gewijzigd: 14 mei 2011, 10:40 uur, door garnage-patrick
Net een paar plaatsen boven mij, geluksvogels
-----------------------------------------------
As't nait gait zoas't moet, mot't mor zoas't gait
Ach, ik ben zelf ook een geluksvogel, heb 10/11 mei ook al onweer gehad
Nu zijn toch echt anderen aan de beurt die nog niks hebben gehad.
Maar het trekt nu alweer over het (noord)oosten van het land | Gewijzigd: 14 mei 2011, 11:45 uur, door Musselkanaalder
-----------------------------------------------
As't nait gait zoas't moet, mot't mor zoas't gait
Verrek, het moet dus nog komen joh? Nog maar in de gaten blijven houden dus! Niet verkeerd met die klaarheldere lucht met prachtige wolken | Gewijzigd: 14 mei 2011, 12:01 uur, door Richardus
Warm roken of kou?
Makreel mmmmmmmmm.........
Is de vangst ook afhankelijk van het weertype?
Er zijn sportvissers (hengeltje in rivier) die bij bepaalde weertypen niet gaan vissen om dat ze weten dat ze niks vangen.
Makreel mmmmmmmmm.........
Is de vangst ook afhankelijk van het weertype?
Er zijn sportvissers (hengeltje in rivier) die bij bepaalde weertypen niet gaan vissen om dat ze weten dat ze niks vangen.
Warm roken op beuken hout.. en weertype is maakt niet zo veel uit maar maand augustus is de beste en dan zijn ze ook op hun vetste.. we zoeken scholen met sonar die meenstel rond oude scheepswrakken zwermen.. en er ligt een berg daar aan wrakken.. die allemaal in kaart gebracht zijn..
Maar twas ruigweer op het wad.. en buitengaarts stormachtig 7/bft.. maar prachtige luchten. en veel zeehonden op de zandplaten.. alleen fotograveer og film daar nooit want apperatuur gaat naar de knoppen met die zoutlucht.. zelfs mijn lippen zijn nu nog zoutig..
En zijn 230lts brandstof kwijt in een 12 cilinder 800 pk.