Morgen krijgen we wederom te maken met een hoogtetrog. Vannacht ligt de hoogtetrog voor de kust en zal voornamelijk in de ochtend en begin van de middaguren over het land trekken. Morgen rond een uur of twee a drie in de middag is de hoogtetrog al bijna het land uit, hij zit namelijk in het uiterste oosten van het land. Gezien de onstabiliteit, die magertjes te noemen is, is het in het oosten van het land de meeste kans op onweer. Doordat we te maken hebben met een linkeruitgang van de Jet kunnen er enkele pittige exemplaren tussen zitten. De CAPE en lifted waardes zijn te verwaarlozen, CAPE ligt rond de 200-300 J/KG en een lifted van 0 a -1. Kortom er wordt geen spektakel verwacht.
Ook wil ik even aandacht schenken aan een eerder geschreven stukje. We hebben van het afgelopen topic aardig veel klachten gehad. Vind jij dat je nooit geen onweer krijgt, dan zou ik in het klaagbord gaan schrijven in plaats van ieder topic maar het zelfde te roepen.... "We krijgen hier nooit iets". Het wekt nu zo langzamerhand veel irritaties op bij de leden die het weer nemen zoals het is. | Gewijzigd: 14 mei 2011, 09:01 uur, door Verwijderde_gebruiker_01
Kaartjes staan verkeerd om qua tijd, en je moet er even op klikken | Gewijzigd: 13 mei 2011, 22:03 uur, door onweeer
Trouwens, wel handig dat kaartje. Zo is het goed duidelijk waar het verwacht wordt. Misschien vaker gebruiken?!
Dank je, tot nu toe vallen we goed in de prijzen. Maar het mag natuurlijk altijd meer .
Vraag het het niet aan de de jongens, ik verzoek U zich te vervoegen bij de weergoden.
Die hebben de verantwoordelijkheid m.b.t. weersomstandigheden.
Dank U wel alvast voor de moeite.
Dit valt toch verdorie mij ook onder de noemer van wat Jan bedoelde met "We krijgen hier ook nooit iets" ***iets met schudden met het hoofd*** | Gewijzigd: 13 mei 2011, 22:39 uur, door arjanbruggink
Daar kijk ik morgen wel na, vond het nu niet zo erg boeiend om daar wat over neer te zetten
Oh regen? ik was al bijna vergeten wat het was en hoe het eruit ziet je weet marcel de buien trekken altijd links en rechts voorbij
Ja, indd vaak pech als 't op buien aankomt. Laat er maar eens een echt front overtrekken...
Een Spaanse pluim vanuit ZZW zijn gewoon de beste fronten Hopen dat we dit jaar er genoeg van mee krijgen, buien hebben we niks aan fronten das het betere werk!
En de buien gaan niet veel activiteit leveren miss alleen in het noordoosten en oosten, wij mogen blij zijn met een donderklap in de verte maar geef ons liever regen aub! | Gewijzigd: 14 mei 2011, 00:31 uur, door Alain.d
Ben gelukkig ook vrij, zal alles voor de zekerheid klaar zetten.
En anders pittige regenbuien zijn ook leuk, beetje mensen uitlachen die op de fiets zijn
Dat heb ik ook al vaker gedacht, toch .. het ging dan net langs me heen.:-)
Wacht wel weer af:p
Peet