ik hoop allen dat hij ze niet gevoerd heeft anders gaan ze straks vervelend worden voor andere mensen en dan ja natuurlijk worden ze weer afgeschoten en dat zou heel jammer zijn wand vossen zijn zoooooo leuk.
Citaat van Invicta, donderdag 12 mei 2011, 22:44 uur Leuk om te zien. Is volgens mij in het Westelijk Havengebied, in de buurt van Ruigoord. Ik heb daar nog een tijdje gewerkt bij de geflopte containerterminal. In de nachtdiensten kwam daar ook altijd een vos bij de kantine, broodjes bietsen. Na een paar weken konden we hem uit de hand voeren. Was een leuke afwisseling aangezien er verder geen ruk te doen was
Ja, klopt, het westelijk havengebied zit vol met vossen. Ik heb een tijdje op het gronddepot gewerkt in de westhavens (tegenover die grote olietanks en waterzuivering) en elke week zag ik wel een aantal vossen. Prachtige beesten om te zien!
Ja, klopt, het westelijk havengebied zit vol met vossen. Ik heb een tijdje op het gronddepot gewerkt in de westhavens (tegenover die grote olietanks en waterzuivering) en elke week zag ik wel een aantal vossen. Prachtige beesten om te zien!
Dit is niet in het westelijk havengebied maar in de Amsterdamse waterleiding duinen waar de vossen niet meer wild zijn en door het vele bezoek en voeren met hondenbrokken ze totaal geen angst meer hebben voor de mens.
Eigen schuld. Wij mensen bouwen huizen in hun leefomgeving. Overal leggen we plakken asfalt neer. Die beesten krijgen steeds minder ruimte om te leven en hun eten te zoeken. Als jij dan een kippenren in je achtertuin hebt - voor hun een soort McDrive - dan krijg je dat soort dingen. Dat moet je de vossen niet kwalijk nemen, je moet gewoon je kippenren beter beveiligen.
Vroeger dacht iedereen zo en schoten ze vossen af. Ze waren dan ook bijna uitgestorven in Nederland. Hetzelfde geldt overigens voor mensen die piepen over dat reigers hun koikarpers uit hun vijver jatten. Dat is niet voor die beesten ook gewoon een afhaalchinees!
Ik zeg: niet piepen als wilde dieren je huisdieren pakken, gewoon beter opletten.
Vroeger dacht iedereen zo en schoten ze vossen af. Ze waren dan ook bijna uitgestorven in Nederland. Hetzelfde geldt overigens voor mensen die piepen over dat reigers hun koikarpers uit hun vijver jatten. Dat is niet voor die beesten ook gewoon een afhaalchinees!
Ik zeg: niet piepen als wilde dieren je huisdieren pakken, gewoon beter opletten.
Zielig voor de dieren die opgegeten worden en niet leuk voor de baasjes, maar wel eens met dit betoog. Al helemaal als je hoort dat sommige wilde dieren afgeschoten worden omdat ze binnen 'ons' gebied komen. Inderdaad, het is dus andersom...