Na lang gewacht te hebben die dag/avond was het eindelijk zo ver, ik kon er weer op uit om foto's te maken van onweer.
Om ongeveer 00.00 uur laatste blik geworpen op de buienradar en zag dat er een best complex aan kwam zetten vanuit de polder. Ff gauw blik naar buiten geworpen om te kijken of het weerlicht al waarneembaar was. En het weerlichtte er op los, dus gauw spullen pakken, vrouwtje een dikke kus gegeven en hop in de auto.
Snel naar m'n vaste plek toe, Kymmelswijk in Smilde met een geweldig vrij uitzicht, spullen uitpakken en opstellen en foto's knappen maar. Vanaf deze plek had ik ook mooi uitzicht op de cellen die over Twenthe trokken, hiervan heb ik een aantal foto's gemaakt. Waarbij op 2 foto's (waarbij 1 helder) mooie CC's te zien zijn die de bui uitkwamen.
Op een gegeven moment ben ik gestopt met foto's maken, aangezien de wind ineens draaide van Noord-Oost (had wind in de rug) naar Zuid-West. En de wind trok zo erg aan dat m'n statief begon te trillen. Om geen schade aan mijn camera te krijgen heb ik het fotograferen dus maar gestaakt. Hieronder het resultaat.
Hang anders een zak stenen aan je statief als je die mogelijkheid hebt
Ja, zat ik al aan te denken. Want zou verrekte zonde zijn dat de body en/of lens naar de knoppen gaat.
Omdat je ons een blik laat gunnen van de enorme weidsheid, maar veel belangrijker hoe ongelovelijk MOOI onweer in de verte is, en dat heb jij vast gelegd.
Maar èèn woord: PRACHTIG!
Als je zo'n afstand fotografeerd, dan is het niet van belang of je de middenzuil van je statief helemaal omhoogdraaid (als je dat gedaan hebt?), je kunt dan een volgend keer deze gewoon op het laagste punt houden, scheelt stabiliteit, verder gebruik ik mijn fototas wel eens bij veel wind, daar zit ook nog wel eens een aantal grammen extra in, of je gaat, als dat kan, voor het statief staan zodat je de camera uit de wind houd!
En Henk, jij ook bedankt voor je comment. Ik ben zelf ook ook donders blij met het resultaat, al was mijn bedoeling om ook foto's te maken van dichterbij om zo het verloop te laten zien van de onweersbui. Maar heb eieren gekozen voor me geld aangezien me spaargeld op een statief staat .
En ik heb de middenzuil niet uitgedraaid, vond ik niet nodig.
Ik kon niet voor het statief gaan staan om hem uit de wind te houden, anders had ik deze plaatjes niet kunnen schieten
En v.w.b. het gewicht, ik ga ff wat verzinnen.