Afgelopen tijd zijn er ja zeer veel Tornado's over de USA gegaan, met uiteraard de bekende gevolgen daar van.
Maar mijn vraag hierover is, wat voor effect hebben deze Tornado's op ons weer de komende tijd? Want dit brok natuurgeweld houdt ja niet ineens op en is weg, als het de USA verlaat.
Krijgen wij dan de komende tijd met meer westelijke (storm)depressies te maken?
Peet
Hoi Sietse,
Dank je voor je reactie!.
Maar mij ging het er niet om, of wij hier ook de triggers voor tornado's hebben. Eerder om de 'naweeen' van die tornado's. Mij lijkt het sterk, dat die tornado's met hun heftige werking in de luchtlagen, ineens als een kaarsje uit zijn als ze de USA verlaten hebben. Alleen hoe zeer ze daarna eventueel nog als storm(pje) of depressies weer de oceaan over komen, en hier alsnog mede het weer beinvloeden, daar gaat mijn vraag over.
Ik weet anders niet hoe ik het verwoorden moet, wat ik bedoel.:-) Net als een Tsunami,die is ook niet alleen voel of zichtbaar nabij het epicentrum, maar ook duizenden km's verderop zijn de 'naweeen' nog bemerkbaar.
Peet
Net zoals hier stormen die vanaf het middaguur beginnen te ontstaan, enorm hard groeien en het extreme weer dat daar bij hoort met zich meebrengen en vaak nog s'nachts doorrazen, maar zodra de zon opkomt zakken ze in elkaar als een ijsje op een warme zomerdag. Dit omdat de zon de bovenste luchtlagen met daarin dus de toppen van die buien het eerst verwarmt en zo is de lucht onderin dus kouder dan de lucht bovenin.. Je weet denk ik wel welk effect dat heeft
Het is eigenlijk een enorme spaance pluim zoals we die hier heel soms ook hebben, alleen is het daar dan een mexicaanse golf pluim