Nee Tyshane ik doe niet aan bewerking
Weer liefhebber/fotograaf/weeramateur Raalte Overijssel
Je camera heeft ook iets teveel ruis om dat te doen. Maar anders zou het best wel interessante resultaten opleveren hoor.... | Gewijzigd: 11 mei 2011, 11:14 uur, door Eilander
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!
Sorry kun je misschien die foto`s weg halen ?
Ik vind het een beetje verwarring brengen . En ik hou er zowiezo niet van als er met mn foto`s geprutst word
Ik vind het een beetje verwarring brengen . En ik hou er zowiezo niet van als er met mn foto`s geprutst word
Is opbouwende kritiek, hij geeft aan dat er teveel ruis op zit als je ze gaat bewerken. Dat is een teken dat je daaraan kunt werken. Foto's worden ook niet weggehaald | Gewijzigd: 11 mei 2011, 11:14 uur, door Verwijderde_gebruiker_01
Natuurlijk! Ik snap je, en heb ze weggehaald. Waren overigens ook alleen als voorbeeld naar jou bedoeld en naar de vorige poster dat het onmogelijk was dat jouw foto's waren geshopt. Het is maar beperkt mogelijk om zulke foto's te shoppen, alleen als je voordat je de foto neemt al veel rekening houdt met ruis en belichting en het is de vraag of het dan nog shoppen is in de negatieve zin van het woord, of gewoon nabewerking zoals iedere professionele fotograaf doet.
Ik heb ze toch maar even weggehaald. Ik heb er geen enkel belang bij dat ze blijven staan en als hij daar niet blij mee is, is het ook een kleine moeite om ze weer weg te halen.
Ik kan altijd nog even een 'hoe pimp je je foto's' topic zelf opzetten...
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!
Jan het gaat erom dat ik ze niet wil bewerken heb ik er duidelijk bij gezet . En dan bewerkt hij ze .. vind ik dus niet leuk ??
En btw het zijn mijn foto`s dus ik bepaal volgensmij wat ermee gebeurt
Jij zou het ook niet leuk vindne als het met jou`n foto`s gebeurde ...
Ik heb ze toch maar even weggehaald. Ik heb er geen enkel belang bij dat ze blijven staan en als hij daar niet blij mee is, is het ook een kleine moeite om ze weer weg te halen.
Ik kan altijd nog even een 'hoe pimp je je foto's' topic zelf opzetten...
Bedankt Eilander
En btw het zijn mijn foto`s dus ik bepaal volgensmij wat ermee gebeurt
Jij zou het ook niet leuk vindne als het met jou`n foto`s gebeurde ...
Ik juich het alleen maar toe als mensen mij tips geven, of mijn foto's mooier maken. Blijkbaar, als ik zo jou reactie zie wil je er ook niets aan doen of iets aannemen van anderen terwijl ze alleen goede bedoelingen ermee hebben. Ik weet zeker dat als jij ooit een hele mooie foto maakt en je ziet dat er stof op je lens zit, wat ook te zien is op de foto dat je hem maar al te graag gaat bewerken | Gewijzigd: 11 mei 2011, 11:37 uur, door Verwijderde_gebruiker_01
Ben het niet helemaal met je eens dat het onmogelijk is, elke foto is te bewerken, maar bewerken is een ruim begrip. Een simpele nabewerking qua helderheid / contrast was waar ik op doelde, niet op een compleet bewerkte image. Een gewone nabewerking dus inderdaad, wat heel normaal is. Eigenlijk zijn we het eens dus. Ben wel benieuwd naar je topic by the way...
Steven; helemaal met je eens dat je zelf bepaalt wat er met je foto's gebeurt en cool van Eilander dat hij daar rekening mee houdt!
| Gewijzigd: 11 mei 2011, 14:51 uur, door Tyshane
Je zegt het alsof het raar is, maar een nabewerking is een vrij logisch vervolg op het maken van een foto. Ik had het dan ook niet over een totaal aangepaste foto, ik vond de kleuren zo mooi helder en vroeg me af of je iets met het contrast of verzadiging van de kleuren had gedaan. Nou niet dus. Lekker fotootje.
Ben wel benieuwd hoe je je camera had ingesteld, ik meen me te herinneren dat je eerder eens iets schreef over je zonsondergangen-foto's en dat je een bepaalde instelling van je camera gebruikte waardoor het zo oranje werd? Vandaar mijn vraag. Automatisch? Of handmatig en zo ja welke instellingen? Gewoon benieuwd omdat het wellicht leerzaam is.
Het was niet bot bedoelt ofzo maar wou het alleen even melden dat ik er niet aan deed zelfs niet de scherpte en contrast aanpassen . Ik wil de foto`s zo echt mogelijk houden . Thats why
grtz. Steven
Het was niet bot bedoelt ofzo maar wou het alleen even melden dat ik er niet aan deed zelfs niet de scherpte en contrast aanpassen . Ik wil de foto`s zo echt mogelijk houden . Thats why
grtz. Steven
Ik vond het niet bot overkomen hoor!