Ik ken het, hier bleef het ook stil vannacht....alleen staat de teller hier niet meer op 0 . Morgen een volgende hoogtetrog (op 500hPa T<-24C voor noord en midden NL) van west naar oost welke voor buiigheid gaat zorgen. Met dagelijkse gang erbij voor het midden en oosten van het land kans op onweer daarbij. | Gewijzigd: 11 mei 2011, 10:02 uur, door marsel
Het was inderdaad goed raak in Eelde! Man wat een ontladingen, prachtig om te zien!
Heb een aantal prachtige bliksemschichten gezien vanuit mijn slaapkamerraam! Ook heb ik een aantal vast kunnen leggen
op video waarvan een behoorlijk mooie schicht!
Jammer dat ik niet meer heb vast kunnen leggen, omdat de bui aan de kant van mijn ouders hun slaapkamerraam wegtrok
Ga vanmiddag de videos uploaden op YouTube en dan post ik ze hier wel even | Gewijzigd: 11 mei 2011, 10:10 uur, door Onweerfreakjuh
Argh!!!, heb ik nou net die ene ontlading rond 3uur gemist in Den Helder ? :x
Hier is verder 0,0 gebeurd, had het om half twee wel gezien.
Ik hoop dat er vandaag nog wat op het program staat.
Onweer dagen 2012: 1 !
hoop dat alles heel is gebleven
Ja de ramen trilden echt en de grond ook. We hebben dit jaar wel geluk hier in Hengelo. Dit is al de derde onweersbui van dit jaar.
jammer genoeg lag ik in bed, dus geen foto's etc
de eerste echte onweersdag 2011 Bam!!
en wat een super foto Dennis venninga op pagina 34
-----------------------------------------------
As't nait gait zoas't moet, mot't mor zoas't gait
Waarschijnlijk morgen weer Maar moet de kaarten nog eens goed gaan bekijken. De aanhouder en iemand die vastberaden is wint. Meestal wijk ik nooit af met wat ik schrijf en blijf bij mijn standpunt. Enigste wanneer ik mijn verwachting aanpas is, wanneer het veel ernstiger gaat worden. | Gewijzigd: 11 mei 2011, 11:17 uur, door Verwijderde_gebruiker_01
Ik had mijn gordijnen zoieso open en mijn raam ook op een kier en ik werd dus wakker midden in een dikke onweer show!! Rond 1 uur ofzo..
veel flitsen en gerommel, keiharde regen en af en toe een redelijk harde dreun.
Echt nice wakker worden is dat
Ik ben alleen benieuwd naar het complex/bui, hoe die er uit zag op buienradar zegmaar. Weet iemand hoe je zoiets kan achterhalen???
Buienradar open, bovenin buienradar aan klikken en dan radar archief, datum intoetsen, tijd intoetsen en vinkje aanklikken :toon bliksem indien aanwezig, en radarbeeld, dan op ophalen aanklikken.
De herinnering aan een mooie nacht.
Man wat ging dat tekeer!
Toen ik op het dakterras van de kantine zat vannacht om 3 uur konden we de buien mooi zien weg trekken.}
Eenmaal thuis gekomen nog een poging gedaan om foto's te maken maar helaas.
Ik heb weer genoten van mijn 2e onweersdag dit jaar