de bewolking neemt aardig toe. Dit is een teken dat de trog niet ver weg is en dat ieder moment, in mijn ogen, de buien kunnen gaan ontstaan.
http://www.sat24.nl/nl
en jawel, de eerste, zij het kleine, bui is ontstaan in Limburg.
Proficiat, Limburg. | Gewijzigd: 10 mei 2011, 20:33 uur, door Maarten Dings
oke haha laten we het hopen want we zijn nog niet echt bepaald verwend dit jaar tot nu toe dus wordt eens tijd!
Vanavond en vannacht komen opklaringen voor, maar in vooral het oosten en zuidoosten vallen een paar buien met plaatselijk onweer. Verder kunnen er vannacht bij weinig wind dichte mistbanken ontstaan. De temperatuur daalt tot ongeveer 10 graden.
Morgen schijnt de zon flink, blijft het droog en wordt het 's middags tussen 17 graden aan de westkust en 22 graden in het oosten. De wind is westelijk en zwak tot matig, rond kracht 3.
Wat moet ik hier dan van geloven?
Verder opvallend dat met marginale (grens)waarden toch vrij veel supercell-achtige systemen (inclusief celsplitting) zijn ontstaan. Er was aangegeven dat de kans er was, maar dat het zo gemakkelijk ging is wel opvallend. Het moge duidelijk zijn dat ook de verschillende weerbureau's het moeilijk hadden gezien de steeds veranderende berichtgeving.
Vervolgens onduidelijkheid in modellenland over de naderende hoogtetrog, zwaartepunt over het westen of toch wat verder oostelijk?
Een lastige dag. Ik ben blij dat ik niet hoefde te werken, dit soort dagen zorgen nogal eens voor echte hersenkrakers. Aan de andere kant ook wel weer jammer want je zit dan niet zo dicht bij het vuur.
Dan hoop ik voor je dat er zo een als in m'n handtekening bij je inslaat, dan zit je toch wel recht op in bed
-----------------------------------------------
As't nait gait zoas't moet, mot't mor zoas't gait
ik maak meestal dom foto's...... (op een het dak van een flat enz.... DOM!!! maar wel mooie foto's! )
Verder opvallend dat met marginale (grens)waarden toch vrij veel supercell-achtige systemen (inclusief celsplitting) zijn ontstaan. Er was aangegeven dat de kans er was, maar dat het zo gemakkelijk ging is wel opvallend. Het moge duidelijk zijn dat ook de verschillende weerbureau's het moeilijk hadden gezien de steeds veranderende berichtgeving.
Vervolgens onduidelijkheid in modellenland over de naderende hoogtetrog, zwaartepunt over het westen of toch wat verder oostelijk?
Een lastige dag. Ik ben blij dat ik niet hoefde te werken, dit soort dagen zorgen nogal eens voor echte hersenkrakers. Aan de andere kant ook wel weer jammer want je zit dan niet zo dicht bij het vuur.
En hoe gaat het nu verder uitpakken ? Voor Jullie ? Mogen we hier in West-Belgie ook nog iets ontvangen of.... ?
Live stream > http://www.livestream.com/robbelg
dat inslaan mag je wel weglaten maar als ut bij de buren inslaat ben ik ook wel wakkerxd