Zelf heb ik de kaarten wel gezien, maar zat zelf ook te twijfelen tussen level 1 of 50%. Kortom, petje af voor estofex! Als ik zo eens allemaal lees dan ga ik bij mijzelf even twijfelen of ik het topic van morgen wel open ga zetten. Gezien de waardes op het moment bij de estofex kaarten is het weer een level 1
Dat bedoel ik dus Jan. Je nek uitsteken geeft altijd voer voor mensen die de verwachtingen als voor waar nemen. Jij moet gewoon lekker doorgaan zoals je het doet, net als Keun en de rest. Mensen die hun teleurstelling op het forum gooien blijf je helaas hebben. Op een open forum ontkom je daar niet aan. Te meer dat als de kansen inzakken die mensen ook gelijk weer weg zijn. Ik ga nu ook weer off-topic, maar realiseer dat de meerderheid wel serieuze interesse heeft in het weer, en zich er ook in probeert te verdiepen. Petje af voor de O-o meteoboys
Als er geen waarschuwing is gegeven en mensen gaan surfen of weet ik veel wat en er komt onverwachts zwaar onweer aan of iets in die richting,is het ook de schuld van het knmi of zoiets.
Dus eigenlijk wees blij en doe wat met de waarschuwing.
helemaal mee eens liever te veel waarschuwingen dan dat er geen is en dat het dan wel mis gaat.
Sorry ik bedoelde het niet op jou, maar ik verwachtte misschien wat teveel hiervan.
Sowieso denk ik dat wat je zegt opzich goed is, Maar als ik jou was zal ik het hier eigenlijk niet teveel over hebben.
Je krijgt dan zo'n welles nietes sfeer, en iedereen die dan zijn mening hierover geeft. Ook als je een topic begint lijkt me dat niet handig, Je geeft namelijk al tijden aan dat het onzekere verwachting is of iets in die trand...
Zelf denk ik jaja ik weet het....
Er zullen altijd reacties blijven namelijk, dus heeft het ook geen zin om elke keer jezelf te benaderen
Mijn (on)weer foto's : Foto's
Zelf heb ik de kaarten wel gezien, maar zat zelf ook te twijfelen tussen level 1 of 50%. Kortom, petje af voor estofex! Als ik zo eens allemaal lees dan ga ik bij mijzelf even twijfelen of ik het topic van morgen wel open ga zetten. Gezien de waardes op het moment bij de estofex kaarten is het weer een level 1
Jan, kom op zeg. Je kunt ook ten onrechte deze verwachting als waarheid gaan zien.
Het is leuk dat de forecast geldig is tot 10/05/06Z maar in het bericht wordt gesproken over diurnally driven buien voor vandaag. Oftewel buien die door dagelijkse gang ontstaan zijn (wat overigens niet gebeurt is). Nu weet jij net zo goed als ik dat dit proces gedurende de avond en nacht tot nul gereduceerd wordt. Neerslaghoeveelheden die dan voor die zogenaamde lokale wateroverlast hadden moeten zorgen moesten dus in de middag en avond gevallen zijn. Dat is niet gebeurt en gaat ook niet gebeuren.
De rest van de nacht gebeurt er in het aangegeven LVL1 gebied niet zo gek veel meer (op die enkele op middelbaar niveau geïnitieerde buien na). Daarbij komt dat het aangegeven gebied toch wel opvallend goed overeen komt met de slepende buien boven het oosten van het land...Dát is het gebied waarin het gebeurd zou moeten zijn (lees: lokaal hagel, onweer en lokale wateroverlast). Daarbij wijzen vrijwel alle modellen op een langzame deactivatie van dat gebeuren.
Dat er dan vervolgens in de tweede helft van de nacht een golf in het systeem met (buiige)regen vanuit het zuiden binnentrekt doet daar niets aan af. Daarvoor is deze waarschuwing helemaal niet afgegeven (het LVL1 gebied ligt immers over het midden en oosten). Opvallend is daarbij dat voor deze verwachtingsperiode (dus tot morgenochtend 06Z) de eerste neerslag voor het (zuid)westen bestemd is zonder dat daar excessieve hoeveelheden verwacht hoeven worden. Dat er vervolgens in het binnenland 's middags (onweers-)buien kunnen ontstaan heeft voor deze verwachting totaal geen gevolgen.
Het feit dat er over kansen gesproken wordt is ook niet relevant meer, immers bij vrijwel élke zomerse plensbui is er lokaal kans op een waterballet. Moet er dan elke keer een kans op lokale wateroverlast neergezet worden? Nee, immers dan verliest een waarschuwing zijn kracht. ÃÂls ze het bij ESTOFEX al doen, dan doen ze dat voor grotere en intensere events. En dat stond hier vandaag gewoon niet te gebeuren. Hoe je het ook went of keert.
Het gebruik van deze waarschuwing doen ze overigens bij ESTOFEX netjes en gepast. Maar voor vandaag jammer genoeg niet van toepassing. Logisch dat men VANDAAG (inclusief mijzelf) deze verwachting met een forse korrel zout neemt. Voor morgen wellicht een ander verhaal. | Gewijzigd: 9 mei 2011, 20:46 uur, door marsel
Sorry ik bedoelde het niet op jou, maar ik verwachtte misschien wat teveel hiervan.
Ik praat niet specifiek tegen een persoon, wat mij persoonlijk stoort is het feit dat er gezegd wordt dat estofex er helemaal naast zat zonder dat ze de kaarten gezien hebben. Als ze de kaarten gezien hebben hadden ze ook waarschijnlijk hetzelfde gezegd als wat ik nu doe. Dus als iemand zin heeft om een update te schrijven juich ik dit toe, ik zal zeggen stuur mij maar een update over aanstaande zondag via PM | Gewijzigd: 9 mei 2011, 20:36 uur, door Verwijderde_gebruiker_01
Regen vandaag sloeg werkelijk nergens op. Na elk regen buitje was de grond vrijwel meteen weer droog
Ben ik met je eens. Ik denk niet of je op mijn eerdere middagpost reageerde, maar wil hier toch even op inhaken. Ik bekijk zo'n beetje alles wat beschikbaar is, professionele en 'amateuristische' data. Ik trek vervolgens in de middag al een wel overwogen conclusie. Dat deze anders is dan die van jou en die van onze ESTOFEX collega's dat moet kunnen. Zo gaat dat nu eenmaal in de meteowereld. Om je daar nu over op te winden , slecht voor je hart Jan!
~Harmos
vond de KANSSSSSSSSS wel ff grappig. Het zijn idd, KANSEN. niemand heeft een glazen bol heej. We mogen blij zijn met de kenners hier die kaarten kunnen lezen en garanties heeft niemand.
Jan, ik persoonlijk word blij van je twijfel of je de topic wel wil openen voor morgen doe maar nie. Komt het lekker nie bij mij
Regen vandaag sloeg werkelijk nergens op. Na elk regen buitje was de grond vrijwel meteen weer droog
hier toch een aardig buitje gehad vanmiddag
Dat is mijn punt ook, Een weerman hoeft dat niet te doen, je staat er toch gewoon boven!!
Om op alles te reageren maakt de situatie alleen maar stukken erger!
amersfoorters die hem ook zien????
Ja hier zeker te zien, partij mooie foto's gemaakt!
ik zet ze ff in een topic zo!
amersfoorters die hem ook zien????
Deze Zwollenaar heeft zelfs een dubbele gespot!
Kijken we op afstand naar hetzelfde.
| Gewijzigd: 9 mei 2011, 21:24 uur, door henk55
Ook hier helaas geen camera voor handen maar mooi was 'ie wel!
Van de weinige regen is het net zo weinig opgefrist, maar ik hoor opeens wél weer vogels fluiten.
Die hebben de smaak blijkbaar te pakken nu