Top dagen dit jaar 2012 ;
20 + 21 Mei
Top dagen vorig jaar 2011 ;
28 April, 10/11Mei, 28 Juni, 26 Augustus en 10/11 September
Komt er en topic voor morgen? Ik zie dat meteo consult onweer heeft ingetekent voor Gelderland
http://forum.onweer-online.nl/index.php?showtopic=24825
Wat denken jullie ervan?
Ik ben het daar niet zo mee eens, het is een zeer smalle strook regen die van west naar oost trekt met welliswaar geen onweer erin, maar wel toppen van 9 km en je kan mij niet wijsmaken dat daar maar een beetje regen uitvalt. Daarnaast bestaat de KANS op zware windstoten en zware regenval. Het feit dat het dan niet bij jou of iemand anders gebeurt, heeft weinig te maken met de betrouwbaarheid van de voorspelling, want als we echt in de toekomst konden kijken, hadden we denk ik ook geen onweerskansentopic nodig
~Harmos | Gewijzigd: 9 mei 2011, 21:28 uur, door Verwijderde_gebruiker_01
Activatie is wel vrij hoog net boven Nederland. Dus zo gek was die waarschuwing dus eigenlijk ook niet.
Het weer blijft gewoon moeilijk soms. Respect voor de mensen die zo af en toe hun nek uitsteken om een tegenverwachting te maken die niet in het verhaal van de grote meteobedrijven mee gaan.
(dan heb ik het wel over mensen die zich bewezen hebben, en niet over de mediageile personen )
Ik zit hier al de hele dag tussen 2 regen lijntjes in.
Er zijn een paar druppen gevallen.. maar de tegels werden niet eens volledig nat.
Was vanmorgen warm met dik 22 C º / later op de middag ineens noorder wind, wat resulteerde in 15 C º
en nu ist ineens weer warmer | Gewijzigd: 9 mei 2011, 19:28 uur, door Skroei
(dan heb ik het wel over mensen die zich bewezen hebben, en niet over de mediageile personen )
Ach iedereen heeft het wel een mis. exacte voorspellingen bestaan niet. vandaar voorspelling/kans/mogelijk. e.t.c een slag om de arm.
Of komt er nog ''iets''?
Mijn (on)weer foto's : Foto's
Zelf heb ik de kaarten wel gezien, maar zat zelf ook te twijfelen tussen level 1 of 50%. Kortom, petje af voor estofex! Als ik zo eens allemaal lees dan ga ik bij mijzelf even twijfelen of ik het topic van morgen wel open ga zetten. Gezien de waardes op het moment bij de estofex kaarten is het weer een level 1 | Gewijzigd: 9 mei 2011, 20:11 uur, door Bronk
Als er geen waarschuwing is gegeven en mensen gaan surfen of weet ik veel wat en er komt onverwachts zwaar onweer aan of iets in die richting,is het ook de schuld van het knmi of zoiets.
Dus eigenlijk wees blij en doe wat met de waarschuwing.
Maareh, ik dacht dat het zo zat op het forum: iedereen mag zijn voorspelling (hoe dom ook) doen en diegene die het juist heeft is de koning!
Nouja... diegene die het regelmatig juist heeft dan.
Als we elke keer dat iemand iets doms roept dat ons persoonlijk gaan aantrekken dan wordt het toch wel een erg naar leven. Lachen toch, als iemand een foto van een windhoos post en het blijkt een contrail te zijn...
Bovendien zei de poster al dat hij Estofex heel hoog achtte maar zich afvroeg of het weer nu wel achteraf een Level 1 waard was. Ik durf te wedden dat ze exact diezelfde vraag zich bij elke voorspelling stellen bij Estofex. Anders word je ook nooit zo goed.
Persoonlijk geniet ik van elke malloot die iets fantastisch denkt te zien op een supersimpele foto, die denkt dat hij aan de hand van de Boyden index alleen een betere voorspelling kan maken dan Estofex, of die meent dat de bui toch zeker wel zijn kant op komt 'want de buienradar zegt dat in de voorspelling'....
Mooi toch, stelletje ongeleide enthousiastelingen. Serieus doen kunnen we altijd nog wel alleen in ons eigen huisje.
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!