In de middag rijdend naar het westen oogde het zwerk toenemend onstabiel in de vorm van enkele velden onstabiele Ac. Verder wat stapelwolken met hoge bases (niet verwonderlijk gezien de gortdroge grenslaag). Eind van de middag/begin avond bij aankomst passeerde de conv. lijn en ging de wind snel om. Het werd het even wat dreigender en koelde het vrij rap af. Verticale ontwikkeling van de aanwezige stapelbewolking was niet zichtbaar, de boel smeerde uit tegen een inversie. Mooie onstabiele luchten en enkele buitjes vervolgens gisteravond.
Afgelopen nacht een paar buitjes geïnitieerd vanaf middelbaar niveau gehad met enkele grote zomerse druppels, maar wederom niets significants...het is me wat dit jaar....wederom een flop en eigenlijk een hele laffe overgang. We hebben gelukkig nog even voor de boeg . | Gewijzigd: 9 mei 2011, 08:29 uur, door marsel
gister 3 drupjes gehad, stelde dus niets voor.
groetjes marieke
| Gewijzigd: 9 mei 2011, 10:30 uur, door Verwijderde_gebruiker_01
heerlijk! zit ik hier dus ook goed vanmiddag lekker zwemmen, en vanavond dan hopelijk en eindelijk regen en wie weet onweer!
Mijn 6e zintuig gaf mij al een vermoeden. want als ik in de lucht kijk zet zich iets. en het is vreselijk vies warm. toch is de lv maar 35% maar wind voeld aan als hitte van een houtkachel.
Die zijn er al