Europa kan je nu wel bekijken, maar de benelux nog niet ( bij mij tenminste ).
Maar die zal het straks ook wel weer doen denk ik.
We gaan het gewoon afwachten
Knap warm trouwens zo vol in de zon...
Zie wel bewolking maar de zon wint tot nu toe.
ja de wind gooit veel vuil omhoog. #hooikoorts
is het een id om een topic te beginnen over welke middelen iedereen gebruikt tegen Hooikoorts?
ik heb er dit jaar erg veel last van maar nu een goed middel er tegen.
het is hier richting zuidwest strakblauwe lucht
richting noord oost bewolkt (alsof het hierboven ontstaat)
Onweer dagen 2012: 1 !
Even een dip in de temp. en veel wind.
Nu weer strakblauw en wat warmer aan het worden, de wind is ook weer een stuk minder.
Al met al, gunstig lijkt me zo.
West van parijs, moet het gaan ontstaan denk ik, en dat doet het nu mondjesmaat. | Gewijzigd: 8 mei 2011, 12:37 uur, door Jo Capelle
Het word wel wat onstabieler een dezer dagen in het Noordoosten, maar of het tot onweersbuien komt
We zijn er iig hard aan toe
+ =
-----------------------------------------------
As't nait gait zoas't moet, mot't mor zoas't gait
Op en vooral achter de vore ((Een trog is een langgerekt gebied met lage luchtdruk en een uitloper van een lagedrukgebied. Het isobarenpatroon heeft een cyclonale (tegen de klok in) kromming. In een trog liggen de isobaren (lijnen met gelijke luchtdruk) meestal dicht op elkaar. Hoe dichter de lijnen op elkaar liggen des te harder waait het. Bij een trog treedt een buienlijn op, waarvan de zwaarte afhankelijk is van de diepte (mate van lage druk) van de trog. Als de isobaren juist ver uit elkaar liggen, wordt ook wel gesproken van een vore.) --> @wikipedia
Ontstaan er enkele buien, maar zoals eerder hierboven al staat is de dynamiek waarschijlijk niet genoeg om (zeer)zware onweersbuien te doen onstaan. Dat wil niet zeggen dat de kans op onweer niet reel is, deze is in het westen zeker aanwezig. Spannend dus.
De vorepassage kan je zelf ook merken. Deze gaat gepaard met een winddraaiing. Deze keer draait de wind van zuidoost zelfs naar (noord) west! bijna 180 graden. | Gewijzigd: 8 mei 2011, 13:13 uur, door stratocumulus
Zelfs nog geen druppel op de hete plaat.
Nou geen druppel?
We hebben hier toch 4 mei een klein buitje( wat geen naam mag hebben) gehad
Maar inderdaad we moeten gewoon een paar uur regen(onweer) hebben
voor vandaag zie ik dat niet gebeuren | Gewijzigd: 8 mei 2011, 13:32 uur, door Musselkanaalder
-----------------------------------------------
As't nait gait zoas't moet, mot't mor zoas't gait
*edit : en regen is *snotter snotter* meer dan welkom hier ook! | Gewijzigd: 8 mei 2011, 13:43 uur, door Janet1814
*edit : en regen is *snotter snotter* meer dan welkom hier ook!
Ik ga voor de laatste optie
Ze zitten er wel vaker naast daar.
Ze zitten er wel vaker naast daar.
Vaker? Volgens mij altijd.
Nog steeds geen bewolking hier