weer uit elkaar voor het hier is.
dat dansen van mij helpt ook niks
Ik moet het ook allemaal nog maar zien, maar volgens mij is maandag(dinsdag) beter voor ons
maar goed dit is voor Zondag, al krijgen we dan alleen maar wat water dan kan ik daar ook wel mee leven.
tis inderdaad overal kurk en kurk droog
-----------------------------------------------
As't nait gait zoas't moet, mot't mor zoas't gait
Van een prachtige zomerdag is geen sprake. met deze deels bewolkte lucht.
Hopelijk komt het morgen tot een vette bui. liefst meer | Gewijzigd: 7 mei 2011, 16:13 uur, door wiggelrode
Een frontaal systeem golft ten westen van onze regio en voert zeer warme lucht aan. Aan de voorzijde bevindt zich een smalle TE-tong met waarden rond 45° en daarbinnen zit wat onstabiliteit. De TE-tong (en thermische vore) wordt tegen zondagmiddag reeds over het centrale deel van de Benelux verwacht waarna de wind snel ruimt naar west. Dit geeft onvermijdelijk een afkoeling in de westelijke gebieden met desgevolge een stabilisatie.
De kans op enkele onweersbuien zondag in de loop van de dag is zeker aanwezig, doch de onderste luchtlagen zijn aan de droge kant met LCL tegen 1000m. Zo loopt de Showalter Index net erg hoog op (1.5-2°) en is ook de CAPE niet spectaculair hoog (hoogstens zo'n 500 J/kg). Maw, de kans op lokaal onweer schat ik in op zo'n 40-50 %. De kans op zwaar onweer is niet groot, gezien de beperkte shear in de onstabiele lucht...
Bron: http://severeweatheroutlook.blogspot.com/
Mmmm misschien had hij beter op de nieuwe run kunnen wachten.
Ik ben trouwens wel benieuwd waar estofex mee komt. | Gewijzigd: 7 mei 2011, 18:06 uur, door smarkie
Op het midden van de Atlantische Oceaan is een tamelijk omvangrijke depressie zich aan het activeren. Ter hoogte van de 50ste breedtegraad is het weerglas gezakt naar 979 hPa. Tussen een zich versterkend hogedrukgebied boven de Oostzee (zondag 1036 hPa) en het Atlantisch laag, transporteert een zuidoostenwind dit weekeinde droge, continentale luchtmassa’s naar ons land.
Bij flink wat zonneschijn loopt het kwik vandaag rap op. Voor 13 uur was het kwik te Eelde al gestegen naar 26,4 en Maastricht 26,6º. In het westen, midden en zuiden ging het wat minder snel vanwege overtrekkende sluierwolken. Vanochtend vroeg zijn uit enkele partijen middelbare bewolking boven het noordoosten, enkele druppels regen gevallen in Hoogeveen.
Vanmiddag trekken de sluierwolken weg en loopt het kwik lokaal uit naar 28 graden. De zuidoostenwind neemt toe tot matig en kan vanmiddag wat vlagerig van karakter zijn. Verder prima strandweer want er steekt geen zeewind op.
Ook de nachten zijn nu een stuk warmer geworden. Tijdens de afgelopen nacht koelde het Groningse Nieuw Beerta nog af naar 5,4º, in Maastricht bedroeg de minimumtemperatuur 15,2º. De komende nacht (zaterdag op zondag) vrij algemeen hoge minima want niet kouder dan 13 tot 16 graden. Verder weinig bewolking en een matige zuidoostenwind.
Zondag opnieuw veel zon en maximaal 24 tot 27 graden. In de loop van de middag en avond neemt, vooral in het zuidwesten, de kans op een enkele onweersbui toe. Dat gebeurt onder invloed van een ‘thermisch laagje’. Zeer lokaal valt ook elders in het land een lokaal warmteonweer niet uit te sluiten. De zuidoost- tot oostenwind is matig tot vrij krachtig. In buien kans op windstoten.
Het koufront van de oceaandepressie loopt zich na het weekeinde waarschijnlijk stuk op het hogedrukgebied. Toch worden de buienkansen geleidelijk wat groter omdat het lagedrukgebied op de Oceaan vooral op hoogte terreinwinst boekt. De temperatuur blijft maandag en dinsdag nog vrijwel overal boven 20 graden uitkomen. Daarna wordt het minder warm.
In het westen en zuidwesten van Frankrijk is de afgelopen 24 uur al enige regen gevallen maar veel voorstellen deed de neerslag niet. In het zuidwesten van Frankrijk liep het kwik vrijdagmiddag tot ruim boven 25 graden op. In Dax werd het 28,9º.
J.V
van veel meer buien en niet op de frontale zone daarachter op de
Noordzee. Op dit moment gaan we uit van Hirlam06 en ECHR00 met GFS in
het achterhoofd.
Kom op GFS!
bron knmi.
Weet iemand hoe laat estofex zijn bericht gaat vernieuwen?
| Gewijzigd: 7 mei 2011, 18:46 uur, door Jo Capelle
Het laatste bericht was vanmorgen om 05:35 | Gewijzigd: 7 mei 2011, 18:53 uur, door smarkie
Er is geen uitgesproken kans op regen of onweer maar eerder erg plaatselijk ,langs de kust de grootste kans hierop | Gewijzigd: 7 mei 2011, 21:54 uur, door RobBelg30
Live stream > http://www.livestream.com/robbelg
Jan, weet jij op basis van welk model dat plaatje wordt gemaakt?
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!