Is hier ook goed te zien.
http://www.noodweercentrale.nl/nl/weer/wee.../nederland.html
Ah oke bedankt!
Verder wordt het een beetje nowcasten denk ik. Op sommige plaatsen zal de convergentie stijgende lucht veroorzaken met buien en wie weet hier en daar onweer. Maar als ik het zo zie dan denk ik (mijn mijn volledig ongeschoolde ogen, dus niet te serieus nemen) dat de lucht ook richting het noordwesten weg kan. Dat verklaart ook de stevige windstoten over de 30 knopen die het knmi voorspelt voor morgenochtend hier op de Wadden (hang ik dan aan mijn kite... lekker!). Hangt een beetje van lokale windvectors af denk ik of er voldoende stijging is voor onweer.
In ieder geval wel goede kans op regen. Prima! GFS laat dit rond 21 uur morgenavond hier over komen, KNMI spreidt wat meer en geeft lichte regen (waarschijnlijk niets) vanaf 18 uur, waarbij het om 22 uur werkelijk even uit de lucht zou moeten komen.
Maar beter nog: ik denkt dat morgen een mooie dag wordt om naar de lucht te staren. En da's altijd goed!!!
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!
Maar eerst morgen maar afwachten
We zullen zien, er zal vast nog wel het een en ander verschuiven. Nowcasten
En het lijkt idd iets meer het binnenland in te trekken. ( volgens de verwachting van weerdirect tenminste ).
Top dagen dit jaar 2012 ;
20 + 21 Mei
Top dagen vorig jaar 2011 ;
28 April, 10/11Mei, 28 Juni, 26 Augustus en 10/11 September
Check dit filmpje: http://www.noodweercentrale.nl/nl/weer/wee.../nederland.html
Zondagnacht in het westen, oosten waarschijnlijk niet eerder dan ver maandagochtend, als het zover al komt.
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!
lekker neerslagsignaal opeens!
lekker neerslagsignaal opeens!
Is inderdaad wel flink veranderd... ten goede voor het noorden! Nice! Neerslag wel pas midden in de nacht nu.
weer uit elkaar voor het hier is.
dat dansen van mij helpt ook niks
Misschien moet je er een gek hoedje bij opzetten, filmen en posten...