Ik zit te oostelijk hier helaas, overigens heb ik pas in de avond de tijd want ik moet zelfs WERKEN op moederdag. (erg he)
Hmm, nouja... het precieze convergentiepunt is natuurlijk wel lastig te bepalen voor de computers. Dus het kan nog ietsjes noordelijk schuiven. De kaarten lijken de opmars wat later te verwachten nu, zie ik dat goed?
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!
Dinsdag ziet het er veel beter uit, maar eerst zondag maar afwachten
als de dynamiek wat meezit dan kan er een enkele cel wat dynamisch worden maar veel verwacht ik niet!
maandag aleen het oosten een (onweers)bui.
maar dinsdag lijkt wel intressant te kunnen gaan worden! dynamiek weet ik nog niks over,even afwachten tot zondag | Gewijzigd: 6 mei 2011, 18:37 uur, door lander15
als de dynamiek wat meezit dan kan er een enkele cel wat dynamisch worden maar veel verwacht ik niet!
maandag aleen het oosten een (onweers)bui.
maar dinsdag lijkt wel intressant te kunnen gaan worden! dynamiek weet ik nog niks over,even afwachten tot zondag
Zondag klijkt er in de verste verte niet op pulsestormen Wat er een dinsdag verwacht wordt zien we tegen die tijd wel weer. Dit topic gaat over zondag.
Het GFS 12z laat wel neerslag zien en aangezien de KO-Index tussen de 0 en de -3 liggen en soaring index tot 60 mogelijk is, acht ik de kans op onweer vrij groot. | Gewijzigd: 6 mei 2011, 19:05 uur, door Ramon Oost
Misschien dat het nog wat veranderd en dat het noorden (noordoosten) nou ook eens weer wat krijgt.
Het heeft hier nou al bijna 2 maand niet geregend (bijna niet, misschien 1 piepklein buitje, maar dat was een druppel op een hete plaat)
Ik heb er een hart hoofdje in met die regen en onweerskansen .
bedankt voor de verbetering,ik ben maar een amateur
Hier idem, niemand rept over onweer in de media, ja zeer lokaal in zeeland. Ik denk wel dat we in de nacht naar Maandag in de randstad wat mogen verwachten. Wat serieuzer onweer dan.
Jan, is dit de lijn waar het op moet gaan gebeuren?
Dan denk ik dat het tot het midden van het land tot de mogelijkheden behoort of zie ik dat dan verkeerd?
Bron:buienradar.nl
| Gewijzigd: 6 mei 2011, 21:06 uur, door Jo Capelle
Onweersdagen: 0
Jan, is dit de lijn waar het op moet gaan gebeuren?
Ja klopt, dat is ook die convergentielijn waarover ik in het begin topic over schreef
hier word er inderdaad al redelijk wat over gezegt! terstraks nog gehoord.
de natuur heeft water nodig!!! en wij onweer
Inderdaad, we zitten precies goed, laat maar komen
Op naar de 1e 'echte' onweersbui van dit jaar.
de natuur heeft water nodig!!! en wij onweer
Ik denk dat jullie voor een drama komen te staan mocht het even flink doorregenen, berichten uit het verleden zeggen niet veel goeds na een periode van droogte. Zandzakken alvast klaar leggen denk ik maar