Sinds enige tijd probeer ik om iets op te zetten bij Meteo-Consult. Het gaat namelijk om een "trained weather spotters". In Amerika bestaat dit al heel lang, aangezien er in Nederland ook steeds meer extremere weersomstandigheden voor komen of voor gaan komen hebben wij deze stap genomen. Wij hopen, als alles doorgaat dat het hier in Nederland ook eens een keer serieus genomen gaat worden. Natuurlijk kan je Nederland niet vergelijken met Amerika, maar waarschuwingen of meldingen die ter plaatse doorgegeven kunnen worden, kunnen mogelijk van belang zijn. Klein voorbeeldje is 14 juli 2010 of de tornado van Hautmont in 2008.
Mocht alles doorgaan dan moet er niet gedacht gaan worden van...... Oh leuk enz enz. Het zal een pittige cursus zijn!! Er komt heel wat bij kijken dan. Bedenk goed of je het wel aan zou kunnen, maar ook wat je kans op slagen zou zijn. Persoonlijk hoop ik dat er veel animo voor is.
Wanneer er een netwerk van weerspotters is, zal dat een bijdrage leveren aan kennis bij de 'gewone' mens. Dat zal met name voordeel opleveren bij weer afhankelijke evenementen.
2) In principe zou ik een dergelijke cursus wel willen volgen, maar is van veel zaken afhankelijk. Waar wordt het gegeven, wanneer, hoeveel studie-uren / contactmomenten, wat zijn de eventuele cursuskosten, hoe gaat het met de uiteindelijke organisatie & uitwerking van dit plan, eventuele begeleiding. Dus nu al een ja zeggen is te vroeg, maar mijn interesse heeft het gewekt. | Gewijzigd: 2 mei 2011, 11:58 uur, door Tyshane
ik zou graag mee willen doen aan zo een training
maar of mn werk ermee te maken heeft....
ik werk bij een tekenbureau, bij een tuinder en studeer nog 5 dagen per week | Gewijzigd: 2 mei 2011, 12:06 uur, door marcel`westland
Marcel
Wellicht even een profiel samenstellen met "minimale vereisten". Werk en denkniveau bijvoorbeeld, ik neem aan dat er ook nog wat reken/ wiskunde bij komt kijken etc.
Nee voorlopig niet, het is allemaal net in aan de gang gezet en heb mail gekregen van Meteo-Consult dat ze er over gaan brainstormen over het idee. Maar enige kennis wat betreft "extreem weer" is in mijn ogen wel een vereiste
Ik ben zowiezo erg geintreseerd in het weer (zoals de meeste hier) En wil me er graag verder in verdiepen.
Groetjes Lynette
2) Nee, ik snap nu al een heleboel meteologische termen niet, die gebruikt worden, niet dat ik mij daar niet in verdiept heb maar het blijft bij mij niet hangen om een of andere reden.
Ja.
Vraag mij wel af of je dan alleen aan visuele waarnemingen moet denken, of ook data leveren? In dat geval zullen er wel leden zijn die extra moeten investeren en geijkte meetstations e.d.
Waaronder ik zelf.
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!
stelling2: Nee... Ik ben geen super fanatieke chaser, al zou ik het wel willen heb ik daar gewoonweg geen tijd voor. Naast mijn werk fotografeer ik ook nog veelvuldig voor diverse doelen waaronder 3voor12 dus ik heb echt geen tijd voor een cursus/studie erbij.
Ja.
Vraag mij wel af of je dan alleen aan visuele waarnemingen moet denken, of ook data leveren? In dat geval zullen er wel leden zijn die extra moeten investeren en geijkte meetstations e.d.
Waaronder ik zelf.
Nee het woord zegt het al "spotter" iets wat je ter plaatsen waarneemt
2) In principe zou ik een dergelijke cursus wel willen volgen, maar is van veel zaken afhankelijk. Waar wordt het gegeven, wanneer, hoeveel studie-uren / contactmomenten, wat zijn de eventuele cursuskosten, hoe gaat het met de uiteindelijke organisatie & uitwerking van dit plan, eventuele begeleiding. Dus nu al een ja zeggen is te vroeg, maar mijn interesse heeft het gewekt.
voor mij zelfde andwoord