ik was benieuwd naar het onweer in italie gardameer
want ik ga daar aanstaande 6 mei naartoe tot en met de 13e mei.
en ik hoop dat het daar flink tekeer ken gaan want me camera materiaal gaat gewoon mee
en daarom hoop ik mooie plaatjes en filmpjes mee te kennen nemen!
ik hoor het graag
groeten smoke
weather without storms is no weather at all.
ik was benieuwd naar het onweer in italie gardameer
want ik ga daar aanstaande 6 mei naartoe tot en met de 13e mei.
en ik hoop dat het daar flink tekeer ken gaan want me camera materiaal gaat gewoon mee
en daarom hoop ik mooie plaatjes en filmpjes mee te kennen nemen!
ik hoor het graag
groeten smoke
als je soms filmpjes kijkt kom je het wel is tegen, en het kan me daar tekeer gaan volgens die filmpjes (ben er zelf nog niet eerder geweest)
Hier even zo'n filmpje
Het kan daar idd behoorlijk te keer gaan..
In no time kan het weer daar veranderen ... heftig onweer en flinke hagelstenen.
Boten liggen op het strand.. dikke vissen en waterslangen heb ik aan zien spoelen.
Ik vind het super mooi om te zien!!!!
En als je met een tentje bent... let ff goed op, hoe je hem neerzet..hahahaTijdens zo'n bui gaan er regelmatig dingen de lucht in!
Ik hoop dat je een fijne bui mag meemaken daaro..
Ik heb geen actie foto's (geen goede camera daarvoor)maar de voorbode is ook leuk om te zien | Gewijzigd: 1 mei 2011, 20:14 uur, door Janett
dit zegt wel meer dan genoeg
ik zit op een bungalow tent, dat is een tent die weersbestendig is (staat in brochure)
ik zal het meemaken...naja als mijn tent alsnog de lucht in vliegt richting, vermaak ik me wel als ik maar me camera's heb !
ik zal het in deze topic zetten als ik wat heb want ik heb draadloos internet daar en me laptop gaat uiteraard mee
ik hou van alles wat het weer betreft en ik respecteer moeder natuur, maar zulke hagelstenen gaan mij iets te ver...liever geen onweer dan onweer met zulke stenen
O ja. Het koelt er 's nachts aan de zuidkant nauwelijks af, dus zwoele nachten. Al zal dat in mei nog niet zo erg zijn. | Gewijzigd: 1 mei 2011, 23:04 uur, door onno333
"Minder geluk had een groot aantal Nederlandse toeristen aan het Gardameer in Noord-Italië, waar in de nacht van zaterdag op zondag een windhoos met hagel overtrok. Als gevolg hiervan zijn er bij de ANWB 800 schademeldingen binnengekomen. De windhoos trok over het zuidelijke deel van het Gardameer en van zuidoost naar noordwest. Door de hagel zijn veel autoruiten gesneuveld. Ook zijn er door het noodweer boten gezonken en is er schade aan tenten en caravans. Verder waren er enkele meldingen van lichte verwondingen.
Alleen in Brescia bleek een man met ernstige verwondingen in het ziekenhuis te zijn opgenomen, nadat hij in zijn auto onder een boom werd bedolven. De hagelstenen in Noord-Italie waren zeer groot. Getuigen spraken in de krant Corriere della Sera over ‘stenen’die soms de omvang van een vis hadden. Ten noorden van Venetië waar het eveneens hagelde werd gezegd dat hagelstenen soms een gewicht hadden van 700 gram, bijna een kilo dus. Hierdoor liepen in die omgeving twintig mensen hoofdwonden op en zijn allemaal opgenomen in het ziekenhuis. Verder veroorzaakten omvallende bomen stroomstoringen."
Bron: weer.nl 2002 | Gewijzigd: 1 mei 2011, 23:46 uur, door Shadow112
Hier wachten we altijd op iets extreems, maar wat daar tot nu toe 2x in mijn vakantie is gebeurd is zwaar onweer meegemaakt in beide vakanties..
Ik weet zeker als je 1 week gaat, dat je bijna iedere avond onweer hebt.
Althans weerlicht is er zowiezo iedere avond te zien, zeker als je over het water kijkt...
Neem je spullen mee, en maak mooie plaatjes zou ik zeggen...
heb wel een filmpje voor je, maar deze moet ik nogsteeds uploaden, in HD formaat op youtube, alleen moet ik even kijken hoe ik dat hier dan weer laat zien, want dat weet ik dus niet...
maar goed, 1x echt compleet weggespoeld van de camping, ik ben van de schrik gewoon met de kids en vrouw in de auto gaan zitten, want daar gaat het pas echt tekeer..... waaien....enorm.... en de flitsen vliegen letterlijk om je oren.
het aantal weerlichten is gewoon niet bij te houden zo snel achter elkaar het daar flitst...
succses, en we wensen je natuurlijk een mooie vakantie toe...
De laatste keer zijn we begin april geweest en hebben slecht 1 keer onweer gehad maar nu niet om te zeggen "heftig" gewoon wat donder en bliksem en geen wind.
De leukste onweders daar zijn diegene die vanuit het zuiden komen van het meer (de breedste kant) Deze gaan dan richting Riva (smalste kant) en je kan er je klok op gelijk zetten dat ze binnen het half uur terugkeren richting zuiden, heb je 2 keer lol.
Helaas hebben we een aantal jaar terug ook onze auto die 3 maand oud was ook kunnen inruilen voor een nieuwe door de hagelschade, hagel zo groot als tennisballen. Sindsdien zorgen wij ervoor dat de auto op een afgedekte parkeerplaats kan staan.
Top dagen dit jaar 2012 ;
20 + 21 Mei
Top dagen vorig jaar 2011 ;
28 April, 10/11Mei, 28 Juni, 26 Augustus en 10/11 September
Tis er mooi weer nu, mijn ouders zitten er nu ook...
Hebben beetje onweer gehad, maar voor de echte hoosbuien moet je daar denk ik toch in de zomer zijn..
Maar misschien heb je geluk | Gewijzigd: 2 mei 2011, 22:49 uur, door Janett