Citaat van henk55, zondag 1 mei 2011, 16:54 uur O ja,..... van Harte welkom op O-O, en.... je mag blijven.
Thanks! Ik zit/zat eerder altijd op weerwoord maar wist niet dat onweer-online zo groot/actief was! Na de "meet en greet" met Sean Casey @ Omniversum zag ik op de terugweg nog een auto met een onweer-online sticker op de achterruit. Jan was jij dat? Via Fanatic ben ik hier gekomen.
Klopt. Wat je alleen niet ziet op foto 1 zijn twee vertakkingen die weer naar boven schoten als in foto 2 langs de kerk op. De sluitertijd was slechts 2.5 seconde en dat stond er net niet op. Erg jammer anders was het echt een topper geweest.
Tactiek deze keer met daglicht bliksem was om op ISO100 en diafragma omhoog te gooien (F32) voor een zo hoog mogelijke sluitertijd. Deze waren zo rond de 2-6 seconde. Op reactie heb ik ook vaak geprobeerd, maar ik denk dat je zo nog de meeste kans maakt op succes. Binnenkort ga ik een ND filter kopen die 6 of 10 stops donkerder maakt zodat je overdag eigenlijk kan fotograferen als 's nachts met een lange sluitertijd. Ik neig nu naar de 6 stops versie dat lijkt me meer dan genoeg. | Gewijzigd: 2 mei 2011, 10:48 uur, door Janusz
Hahahaha, ik heb nog gewoon je auto zien staan. xD Wilde bijna een briefje neer plakken: Hoi mensje van O-O, wie ben jij? Ik ben Heaven.. x) Maar dat duurde uiteindelijk toch iets te lang *grin*
Mooie foto! Die tweede doet mij sterk denken aan een GC die ik gezien had, echter had mijne nog een extra vork. Vind die foto ook de mooiste uit het rijtje.