Jah duhh googlee .. ik wil weten wat de waardes dan nog voor betrekking hebben op al een onstaande supercell ....bijvoorbeeld cape -6,hoge cape etc etc ...moet ik dan denken aan hoosregens,valwinden potentieel kans op tornado vorming daar waar de waardes het hoogst zijn...
Er kunnen zo veel variabelen van toepassing zijn. Je vraag is niet zomaar te beantwoorden. Kijk eens rond op Johann zijn site, daar staat veel uitleg: https://sites.google.com/site/johannsmeteouitleg/
donderdag 01 september tot en met donderdag 08 september- Grote kans op rustig nazomerweer met temperaturen rond of iets boven normaal. De neerslagkansen zijn met 30% vrij klein te noemen.
Uitgifte: 25/08/2011 03.45 uur LT
Bron: knmi
donderdag 01 september tot en met donderdag 08 september- Grote kans op rustig nazomerweer met temperaturen rond of iets boven normaal. De neerslagkansen zijn met 30% vrij klein te noemen.
Bron: knmi
Ik doe ff de pluim erbij. Ziet er goed uit voor eind volgende week
Winterbanden paraat?
Bron:Weeronline | Gewijzigd: 25 augustus 2011, 19:03 uur, door onno333
Thanx, ja nog een paar warme dagen, dan wat minder goed weer en dan lijkt er een nazomer-achtige stabilisatie in te zitten. Ik ga ervoor, al moet ik zeggen dat deze onstabiele onweersdagen ook zeer welkom zijn!
Geldig van zaterdag 27 augustus tot donderdag 08 september
Synoptische ontwikkeling
In het weekeinde en ook maandag ligt er zowel in de bovenlucht als aan de grond een actief lagedrukgebied. Deze trekt dinsdag noordoostwaarts weg waarna er zich boven de Britse Eilanden een hoogterug ontwikkelt met ook aan de grond een hogedrukgebied. Pas in het weekend van 3/4 september probeert een storing van het zuidwesten uit onze omgeving te bereiken.
Modelbeoordeling en onzekerheden
De operationele run wordt door een groot deel van de EPS-leden ondersteund. In ca. 70% van de leden houdt tot het volgend weekend het hogedrukgebied in onze omgeving. De spreiding in de pluim is volgende week derhalve klein te noemen, zowel in neerslag, wind als temperatuur. De temperatuur die dit weekeinde onder normaal liggen zullen in de tweede helft van de volgende week geleidelijk aan weer oplopen naar waarden van rond of boven normaal. De neerslagkansen die in het weekeinde nog rond de 80% liggen nemen volgende week steeds verder af naar 20-30% aan het einde van de week. Ook in de hoeveelheid wind zien we eenzelfde dalende tendens. Pas in het weekend van 3/4 september neemt de spreiding in alle parameters weer toe.
Samenvatting meerdaagse-periode:
Tot en met maandag koel zomerweer met enkele buien. Vanaf dinsdag overgang naar een droger weertype met af en toe zon en overdag weer wat hogere temperaturen.
Samenvatting EPS-periode:
Grote kans op rustig nazomerweer met temperaturen rond of iets boven normaal. De neerslagkansen zijn met 30% vrij klein te noemen. (Bron: KNMI)
Paraaf meteoroloog: homan
Bron: KNMI
Knmi geeft aan dat er vanaf dinsdag een overgang komt naar een wat droger weertype, hogere temperatuur en af en toe zon. Rustig nazomerweer. Lekker natuurlijk, maar heb persoonlijk liever dit wat warmere weertype dat uiteindelijke resulteert in heftige buien. Maar goed als ik moet kiezen tussen een invallende herfst en een nazomer, ja dat is dan weer makkelijk, dan lekker nazomerweer...
Ben benieuwd waar het verder heen gaat, aan het einde van de pluim is reeds een kentering zichtbaar welke ook al voorzichtig wordt aangegeven in de guidance...
Ik denk dat het veel efficiënter is om bepaalde leden een (tijdelijk)ban te geven.
Daar ben ik het ook wel mee eens een ban zou dan idd efficienter zijn maar ja is mss ook niet te doen voor de moderators
Knmi geeft aan dat er vanaf dinsdag een overgang komt naar een wat droger weertype, hogere temperatuur en af en toe zon. Rustig nazomerweer. Lekker natuurlijk, maar heb persoonlijk liever dit wat warmere weertype dat uiteindelijke resulteert in heftige buien. Maar goed als ik moet kiezen tussen een invallende herfst en een nazomer, ja dat is dan weer makkelijk, dan lekker nazomerweer...
Ben benieuwd waar het verder heen gaat, aan het einde van de pluim is reeds een kentering zichtbaar welke ook al voorzichtig wordt aangegeven in de guidance...
Ik kies dan toch ook voor een lekkere nazomer we zullen zien waar het heen gaat
Ik denk dat het veel efficiënter is om bepaalde leden een (tijdelijk)ban te geven.
+1