Hier ook alleen maar zon gezien vandaag! TOP !!
Echter ze eindigde haar weerbericht met de zin.. laten we het maar niet over donderdag en vrijdag hebben.. ik dacht.. wat wordt er dan anders.. niets dus..
Maar goed zoals ik al eerder schreef verwachte ik voortzetting van het huidige weer .. wisselvallig..
Eigenlijk wel makkelijk want het gaat al maanden zo.. om een uitspraak te doen van.. "alles wordt anders" moet je wel een glazen bol hebben.( knipoog naar Serge ) of over kaarten beschikken die wij niet kennen.
Maar volgens mij bestaan er geen glazen bollen noch kaarten die een ander weerbeeld geven van dat wij met z'n allen kunnen zien op de Wetterzentrale. of natuurlijk voor de ECMWF-ers onder ons.. www.weer.nl
Maar goed valt er nog wat leuks te verwachten.. je zou het niet denken als je het knmi hoorde om acht uur vandaag..
wisselvalligheid en nog meer regen..
Daarom ga ik een klein lichtstraaltje hoop de ether ( of ik moet zeggen het internet) insturen.
Er bestaat een kansje dat we komend weekend een behoorlijk droog en zonnig weekend krijgen.. en dan met name zaterdag.
Wat gebeurt er:
Met name donderdag worden we weer eens lastig gevallen door een Lagedruk vanuit de UK.. Regen dus.. hoeveel.. zou best wel eens wat kunnen zijn die dan ook lang blijft hangen.
Maar dan.. vrijdag vormt zich een heel lief klein hogedrukgebiedje boven Nederland.. die zorgt ervoor dat het droog gaat worden..
Daarom steek ik even mijn nek uit.. ik zeg.. Zaterdag een droge dag met veel zon.. temperaturen rond de 19 graden aan de kust en 22 graden in het binnenland. Zaterdag op zondag nacht zou het kunnen gaan regenen.. maar op zondag heeft een zeer groot Hogedruk gebied medelijden met ons en steekt letterlijk een vinger uit ( zie laatste kaartje)
Dus het weekend overwegend droog..
Nu ga ik mezelf nog even indekken tegen teveel optimisme.. Het lagedruk boven de UK is constant op onze deur aan het kloppen.De scheidslijn ligt slechts een klein stukje de Noordzee op.. dus als het Lagedruk zich niet aan de computerberekeningen houdt.. (en dat doen ze nogal eens) zou het ook radicaal andersom kunnen zijn...
Maar goed.. zoals het er NU uitziet.. denk ik dat het weekend wel eens lekker zou kunnen zijn.. Geen heet zomerweekend maar wel een weekend waar we lekker naar buiten kunnen en misschien wel een terrasje pikken..
| Gewijzigd: 14 augustus 2011, 22:52 uur, door Callie-P
Jammer dat de warmste dag gepaard zal gaan met buien... maar in het weekend mogelijk herstel! Kans op (een) 25 dag(en) zeker aanwezig!
lees me stukje hierboven maar weekend wordt hoop ik wel goed. | Gewijzigd: 14 augustus 2011, 23:09 uur, door Callie-P
Vandaag ook niet en het ging toch goed los boven de Alpen en Duitsland!
Vandaag ook niet en het ging toch goed los boven de Alpen en Duitsland!
Ze kunnen ook op reis zijn .
TaL