want volgens mij krijgen we een warme augustusmaand!
Vind 17/18 graden vanaf Maandag niet bepaald warm
De huidige GFS run is echt weer om te huilen.. niet zozeer kwa temperatuur.. die blijft zo rond de 20 graden zwalken waarbij we de ene keer er wat boven zitten en de andere keer er wat onder zitten.
Dus eigenlijk goed nieuws voor de attracties maar slecht nieuws voor het strand... ik gok zomaar dat dat erg leeg gaat blijven de komende 2 weken. Goed 2 weken is erg lang vooruit en meestal kijken we niet verder dan pakweg 7 dagen.. maar de kaarten blijven hetzelfde patroon houden.. je ziet lagedruk gebieden boven de UK.. die zwerven wat rond zakken vervolgens af naar Scandinavië waar vervolgens een hogedruk gebiedje boven Frankrijka een poging doet om NL te veroveren.
Dat HD denkt vervolgens "laat maar"en een volgend lage druk gebied komt aanzetten vanaf de UK.
Zoals de run nu is wordt het vanaf maandag/dinsdag zelfs een beetje ahum..
Samengevat: temperaturen niet onaangenaam maar het gaat regenen en dat zouden zomaar wel eens wat regendagen kunnen worden ipv losse buitjes.
| Gewijzigd: 3 augustus 2011, 20:27 uur, door Callie-P
tja dat zal wel voor 2 a 3 dagen zijn en dan weer een week slecht weer.
nou ja weer is nooit slecht natuurlijk altijd wel iets te zien.
Maar wie durft voorspellingen te doen voor 18 aug tot en met 22 aug das mijn enigste vakantie dit jaar
en ik hoop op droog weer en weinig wind das het belangrijkste (Kust Scheveningen vuurwerk )
nou ja weer is nooit slecht natuurlijk altijd wel iets te zien.
Maar wie durft voorspellingen te doen voor 18 aug tot en met 22 aug das mijn enigste vakantie dit jaar
en ik hoop op droog weer en weinig wind das het belangrijkste (Kust Scheveningen vuurwerk )
wat ik al zei, stabieler zomer weer vanaf 16 aug,...
Ach een paar dagen is het goed geweest, maar voor de kids 6 weken schoolvakantie waarvan er 5 verregend zijn, is niet bepaald top... Let maar op als ze weer naar school moeten, dan vallen de mussen van het dak!
Serge.. waar baseer je dat op.. de huidige run van GFS is juist dat het na de 16de slechter wordt..
Er gaat zich een behoorlijk groot lagedruk gebied nestelen boven Scandinavië dat ons weer gaat bepalen.
Maar als jij andere kaarten hebt..
Voor Loezje.. ik kan je 1 klein hartje onder de riem duwen.. deze zeer lange termijn kaarten komen zeer zelden uit..
maar zoals het nu op de GFS wordt voorgesteld wordt het niet stabiel.. maar gewoon zoals het nu al een hele poos is..
Maar ik ben zeer benieuwd naar Serges view | Gewijzigd: 4 augustus 2011, 15:30 uur, door Callie-P
En toen begon mijn vakantie...
de hele week niet hoger geweest dan 20 graden hier in limburg (gelukkig ging ik naar mallorca) maar in die tijd is het hier in nederland hetzelfde gebleven. Nu laatst weer een paar goede dagen en na morgen weer slechter. Dit vind ik geen zomerweer. ik kan me herrineren dat ik vaak in de zomervakantie een klein zwembadje pakte en dat opblies, in de tuin zette en daar gewoon elke dag in kon gaan liggen omdat het een aantal dagen boven 25 graden was en het water gewoon warm bleef.
Ik betwijfel het "zoiets is al vaker voorgekomen" scenario, want veel zon hebben we hier niet gehad. Bah bah en nog eens bah ik ben het nu ook echt kotsegek dit weer. Dadelijk als ik in september weer moet beginnen zal het weer beter gaan. Nou , leuk op school (/werk) zitten met weer 25 graden.
Nederlands weer ... wat moet je ermee
Denk wel dat ik bij de weerberichten elders ff tussen de regels moet door lezen.
Omdat het het een weekend weerbericht is wordt het altijd mooier voorspeld dan het in werkelijkheid is.
hoop zo op droog weer het zijn maar 4 daagjes
| Gewijzigd: 4 augustus 2011, 18:55 uur, door df310
Denk wel dat ik bij de weerberichten elders ff tussen de regels moet door lezen.
Omdat het het een weekend weerbericht is wordt het altijd mooier voorspeld dan het in werkelijkheid is.
hoop zo op droog weer het zijn maar 4 daagjes
inderdaad "tussen de regels doorlezen" is denk ik wel het motto.. zoals ik al eerder zei,, het wordt niet koud.. alleen nat..
Maar jouw vakantie om daar meer zekerheid over te krijgen daarvoor moeten we nog even wachten.. na het weekend denk ik dat we al iets meer duidelijkheid kunnen geven Maar het zal afwachten blijven, het weer is op dit moment gewoon op en af. Ene keer paar dagen zon en dan weer regen..ik zal Jupiter ( de weergod) vragen of hij zijn regen, donder en bliksem even wil binnen houden die periode
( source : wikipedia; kun je wat over hem lezen nu het toch regent en we niet op het strand kunnen zitten ) | Gewijzigd: 4 augustus 2011, 20:57 uur, door Callie-P
'Wat neerslag op de grond'??? Sjonge, het spoelde hier even! Een echte zomerse stortbui. Was heerlijk weer vandaag, maar wel afgesloten met een fikse bui. Kort maar krachtig.
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!