je weet hoe slecht de westerlingen er voor staan met gemiddeld 1 onweersdag dit jaar.
Nou ik denk dat de mensen rond arnhem en utrecht niets te zeuren hebben. De rest valt allemaal wel tegen hoor. Ook in liimburg is het er niet heftig aan toe gegaan. Dus niet alleen het westen !
Maar ontopic ziet er goed uit hoor! Die vooruitzichten...
Nou, qua onweer heb ik ook niks te klagen gehad dit jaar. Ook niet qua heftigheid
ON: elke kans is leuk in deze tegenvallende zomer en het ziet er ook zeker niet slecht uit.
Citaat van Jan van Ooijen, vrijdag 29 juli 2011, 10:06 uur
1. Ik verwijder dit bericht niet omdat ik dadelijk weer mijn mailbox heb vol hangen.
2. Over on-topic gesproken.....
3. Plaatjes quoten is erg irritant, ik kan me ook van jou aantal meldingen voor me halen dat jij het ook zegt.
4. Een beetje o-o volger weet dat hier ook onweerskaarten op lange termijn geplaatst worden, eveneens temperatuurkaarten.
5. Met twee maten meten... Moet hier wel, komen ook Engelse mensen op forum en die hebben andere maten.
6. Dat jij nu nog steeds gefrustreerd bent over die paar graden die de weerdienst ernaast zat, is ons probleem niet.
Geldig van zondag 31 juli tot vrijdag 12 augustus
Synoptische ontwikkeling
Het omvangrijke hoogtelaag dat de afgelopen periode het weer domineerde trekt oostwaarts weg en vult op. Van het westen uit nadert een rug van hogedruk, deze rug in het hoogtepatroon passeert dit weekeinde en trekt daarna nog maar heel langzaam oostwaarts. Er is daardoor vanaf vandaag (vrijdag) sprake van een flinke stabilisatie van het weer. Dinsdag ontwikkelt boven Biskaje en het zuidwesten van Frankrijk een thermisch laag dat onze richting op komt. De wind wordt oostelijk en de kans op neerslag neemt de tweede helft van de week toe.
Modelbeoordeling en onzekerheden
De uitvoer is consistent. Het beeld is van een relatief koel weekeinde en daarna stijgende temperatuur met vanaf halvewege de nieuwe week kans op neerslag beklijft ook in deze run. Temperatuurspluim bevestigt dit beeld en is t/m dinsdag erg smal begrensd. De staafjesdiagrammen laten zien dat de neerslagkans na woensdag naar 40-50% gaan en er is de eerste helft van de nieuwe week ook een grote kans op flink wat zon. Er zijn geen tube oplossingen.
Samenvatting meerdaagse-periode:
Na een koel weekeinde is er vanaf maandag geregeld zon en loopt de temperatuur op richting de 25 graden. Het blijft tot halverwege de nieuwe week overwegend droog.
Samenvatting EPS-periode:
Grote kans op overgang naar licht wisselvallig zomerweer met een 50% kans op neerslag en temperaturen rond of iets onder de normale waarde voor de tijd van het jaar.
Paraaf meteoroloog: homan
Uitgifte: 29/07/2011 10.13 uur LT
Bron: knmi
ik heb anders niets te klagen hoor, heerlijk dagjes-uit weer! bijv.: als het regent naar iets overdekt
en als de zon schijnt bijv: naar giethoorn
Dat is nog best ver weg hoor, het is helemaal niet ondenkbaar dat het zomerse weer nog wat langer aanhoudt.
Probeer nou eerst even te genieten van de opleving en als het daarna slecht wordt zien we het dan wel weer!
Daar sluit ik me helemaal bij aan.
Bron: MeteoConsult, verwachting voor woensdag 3 augustus
geweldige kaart
augustus heeft nog wat goed te maken nou volgens mij gaat het best aardig lukken
alleen afwachten wat er de rest van de maand gaat gebeuren
Hier in Oostenrijk [Hallstatt] is het weer ook op dit moment niet ''super'' te noemen, maar het kon wel erger. Vanmorgen om 8uur wakker geworden met zware plensbuien en onweer, maar in de middag was het weer vrij zonnig maar rond etenstijd alweer pittige korte plensbuien. Ook hier wordt het vanaf overmorgen zondag beter, en warmer tot zelfs heet. Eind volgende week ook hier mooie onweers-kansen.
Top dagen dit jaar 2012 ;
20 + 21 Mei
Top dagen vorig jaar 2011 ;
28 April, 10/11Mei, 28 Juni, 26 Augustus en 10/11 September
Klopt ja, mooi weer en onweer! Dat is de opleving van aankomende week, wat mij betreft dan. Of het daarna kouder wordt en wisselvalliger zien we dan wel. Eerst even genieten. | Gewijzigd: 30 juli 2011, 00:09 uur, door Tyshane