afgelopen jaren veel verwend? vind ik niet, de afgelopen jaren zijn juist nog relatief slecht geweest.
16 graden en af en toe zon is niet normaal augustus weer, dat is aan de frisse kant.
normaal augustus weer is 20 - 21 - 22 graden met af en toe zon.
het zal ook te koud gaan verlopen maar al met al, ( ik kijk niet naar de pluim) zal het grotendeels een normale augustusmand worden maar niet zo een als voorgaande jaren.
Toen was augustus ook niet warm maar warmer als augustus gaat worden denk ik.
En ja we zijn de afgelopen jaren verwend als opvallende weersverschijnsels, zoals koele periode, veel regen, hitte en kou dus wat wil je nog meer.
Ik zei dat het 16 graden op het moment was dus de temp loopt nog op, al met al gewoon lekker weer.
Ik doe het zelf namelijk ook. Moet je eens kijken naar de neerslaghoeveelheden van vorig jaar, ik ben 16 jaar maar ik kan je wel vertellen dat dit weer nu al een tijdje hetzelfde verloopt . Zo was het vorig jaar juli (14 juli b.v.) eerst HEEL warm, en dat werd heerlijk afgeslagen met een flinke onweersbui en wat windhozen. Wat ik vooral nu merk in nederland dat het gedurende een lange tijd gewoon is bepakt met een witte lucht, en van tijd tot tijd regen (niet altijd grote hoeveelheden) maar ik vind dit persoonlijk gewoon saai "herfstweer".
Van mij mag er wel weer iets extreems ontstaan. Dus ik heb het liefst een aantal dagen Extreem Warm, afstraffing met Extreem weer en daarna een aantal dagen extreem Koud.
al helpt het weer natuurlijk niet echt mee helaas
Een ULL boven DU nadert de komende 24h en bereikt onze regio vannacht en morgen woensdag. De bovenluchten (500hpa) koelen hierbij af naar -16 à-17° wat koud is voor deze tijd van het jaar. Het zeewater vlak voor de kusten is intussen gestegen naar zo'n 18° en in de meren zelfs nog iets meer. Dit doet de kansen op waterhoosjes stijgen, vooral vanaf vanavond en vannacht wanneer de grondwind wat afzwakt door het naderbij komen van een grondlaagje. Ook over land zijn bij buien welke verwacht worden overdag vandaag en morgen, lokaal tuba-structuren mogelijk.
Bron : http://severeweatheroutlook.blogspot.com/
Ben benieuwd. Ben een beetje (geschatte) GFS soundings aan het verzamelen van dagen dat er waterhozen zijn. Tot nu toe twee opgeslagen. Jammer genoeg eentje vergeten. Weet iemand of er ergens achteraf nog soundings voor een coordinaat in GFS te vinden zijn?
De twee hebben wel veel overeenkomsten onderling, maar wijken allebei ook af van de voorspelde sounding voor morgen. Wordt dus interessant om te zien of er morgen wel hozen zijn. Ik denk het niet...
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!
Top dagen dit jaar 2012 ;
20 + 21 Mei
Top dagen vorig jaar 2011 ;
28 April, 10/11Mei, 28 Juni, 26 Augustus en 10/11 September
Top dagen dit jaar 2012 ;
20 + 21 Mei
Top dagen vorig jaar 2011 ;
28 April, 10/11Mei, 28 Juni, 26 Augustus en 10/11 September
Ik denk het ook ja, mooie benaming voor deze zomer; momentenzomer. Dus inderdaad pakken wat je pakken kan als je die mogelijkheid hebt. Lekker deruit en genieten!
Maar die bovenstaande kaartjes voor begin augustus geven wel enige hoop dat een wat meer zomers gevoel wel tot de reeele mogelijkheden kan gaan behoren. Vandaag al eigenlijk en de rest van de week is al stukken beter dan hoe het was.
Kan natuurlijk zo weer weg zijn, of misschien nog wat heftiger worden
Wie weet, maar leuk om dit weer eens op de kaarten te zien
Dit is alleen GFS, maar zag rond die tijd dat EC ook wel wat members had met een redelijke CAPE....
Maakt niet uit toch weer een leuke kans!
Daarna weer wat koeler om daarna maar weer lekker op te laten warmen met als afsluiting...... Juist ja, onweer!
Augustus heeft nog wat goed te maken!
Wordt wel weer eens tijd voor flink onweer ipv paar klapjes. Ec oper geeft een cape van bijna 1000, enkele members nog (veel) meer.
In de gaten houden die dag.
Hopen dat die dag de dynamiek ook goed is.
Wat denk jij ervan Jan? Is nog wel ver weg.