Ik gok meer dat het een apart dialect is...
20.5 mm nu, het gaat lekker door... we halen de 30-40 mm hier wel vannacht denk ik.
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!
20.5 mm nu, het gaat lekker door... we halen de 30-40 mm hier wel vannacht denk ik.
Welnee, ik begreep de zin meteen.. Kwestie van GOED lezen denk ik
De wind is behoorlijk aangetrokken maar niet echt spannend..
Temperatuur-wise is het om te huilen...twaalf graden en dalend...misschien de slee maar tevoorschijn halen
En om even in mineur te blijven.. de kaarten zijn nou niet echt optimistisch te noemen.. het blijft wisselvallig.. en al zijn de lange termijnkaarten niet al te betrouwbaar.. de trend blijft hetzelfde het ene na het andere lagerdukgebied blijft komen.
Heel even lijkt het erop dat het Azoren hoog een poging doet om uit te breiden..maar die wordt weer zijn zijn hok terug gezet.
Ik heb echt medelijden met de mensen die in een tentje in NL zitten de komende tijd...
ik dacht er toevallig aan vandaag.. we hebben dadelijk misschien wel niet de zomer die we voor ogen hadden/hebben.
Maar ik durf zomaar te wedden dat de zomer redelijk normaal kwa temperatuur zal verlopen of net er iets onder.. eindconclusie zou wel eens kunnen worden dat we een te natte zomer gehad hebben maar tempswise redelijk normaal...terwijl iedereen het een kl* zomer vond...
Maar goed het is nog geen 21 september en tot die tijd kan er alles gebeuren om de gemiddelden op te schroeven
p.s. nou met 12 graden vandaag is het wel een beetje aan de frisse kant ( maar ja 21 is omgedraaid 12 ) | Gewijzigd: 24 juli 2011, 10:47 uur, door Callie-P
NEERSLAG:
De grootschalige neerslag wordt in de div. Uitvoer (warmteadvectie op
hoogte, stabiele progtemps) goed weergegeven. ook qua locatie In het
noordoosten en zuidwesten ook wat langere droge perioden.Hoeveelheden in
de div. Uitvoer komen redelijk overeen. Neerslagsommen van zondag 00 UTC
tot dinsdag 00 UTC 15-30 mm, met het zwaartepunt boven het westen. Tot
zondag 00 UTC was er 1-20 mm gevallen. (laagste in Z, hoogste in
Friesland). Neerslagsignaal in het N en NO houdt aan tot en met dinsdag
00 UTC.
TEMPERATUUR:
Vandaag in neerslag een graad of 13, daar waar het droog wordt kan het
zo'n graad of 15-16 worden. Komende nacht KTG te warm. Van 9 graden in
het zuidoosten tot 13 in het N-NW. . Maandag weinig verschil div
Uitvoer, van 16 gr in het N tot 20 in het Z.
| Gewijzigd: 24 juli 2011, 11:27 uur, door Verwijderde_gebruiker_04
Ik vind het nou wel weer mooi geweest
Het verlangen naar een warmere periode wordt met de dag groter. Ik vraag niet eens om extremiteiten met zware warmbloedige buien, nee, gewoon even een weekje rust met veel zon, lichte bries en temperaturen tussen de 20-25 graden. Blijkbaar iets teveel gevraagd gedurende de (hoog)zomer dit jaar.
Ach, aan alles komt een eind, ook aan deze rommel. Probleem is alleen wel dat de klok langzaam verder tikt... | Gewijzigd: 24 juli 2011, 12:48 uur, door marsel