ECMWF laat begin augustus opnieuw lagedruk zien boven Scandinavië, en dat betekent voor ons niet veel goeds.
GFS daarentegen laat een wat meer zomers scenario toe. Het is wel nog de 6u run. | Gewijzigd: 22 juli 2011, 17:06 uur, door Rutte31
dat denk ik dus ook....
Onderbouw dat eens.
Kijk, als ECMWF uitkomt, dan kun je de eerste week van augustus sowieso afschrijven. Klaar.
Maar we hebben nog een dikke week te gaan voordat het augustus is he, en in die week kunnen de berekeningen alsnog veranderen. Dus om nu al stellig te beweren dat augustus ook slecht en nat zal verlopen, ben ik het niet mee eens, of je moet al een hele goede glazen bol hebben.
Maar ik vrees ook eigenlijk dat we geen doorzettende verbetering krijgen, want dan zullen de kaarten toch danig op de schop moeten, maar ja, hoop doet leven. | Gewijzigd: 22 juli 2011, 17:33 uur, door Rutte31
Kijk, als ECMWF uitkomt, dan kun je de eerste week van augustus sowieso afschrijven. Klaar.
Maar we hebben nog een dikke week te gaan voordat het augustus is he, en in die week kunnen de berekeningen alsnog veranderen. Dus om nu al stellig te beweren dat augustus ook slecht en nat zal verlopen, ben ik het niet mee eens, of je moet al een hele goede glazen bol hebben.
Maar ik vrees ook eigenlijk dat we geen doorzettende verbetering krijgen, want dan zullen de kaarten toch danig op de schop moeten, maar ja, hoop doet leven.
Kaartjes worden steeds slechter, maar Augustus is nog ver, dus kan nog alle kanten op wat temps betreft
Ver weg ? 8 dagen vanaf morgen is niet ver weg
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos
En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
Maar ik vrees ook eigenlijk dat we geen doorzettende verbetering krijgen, want dan zullen de kaarten toch danig op de schop moeten, maar ja, hoop doet leven.
ik Heb gezegd dat augustus een aantal goede dagen van 25 graden krijgt maar in het algemeen te koel en te nat zal uitkomen met westenwinden.
Ik onderbouw het t.o.v de voorgaande maanden, zit er een mooie lente in dan heb je grote kans op afbraak in de zomer.
Zolang de wind, west noordwest blijft zullen de temp gematigd blijven
algemeen bekend...geldt ook voor de winter
weather without storms is no weather at all.
Het is namelijk volgens mij niet de bedoeling hier te zeuren of je het dan wel/niet een goede zomer vind, hier gaat het erom wat er verwacht wordt...
En mensen die nu al de zomer afschrijven is natuurlijk bs, je kan echt nog niet weten wat zich volgende maand allemaal gaat afspelen, kan je nu wel zo negatief doen, maar dat helpt natuurlijk helemaal niets en worden andere mensen(waaronder ik) alleen maar chagrijnig van.
Denk gewoon positief, en als het negatief uitpakt(al is dit natuurlijk ongelooflijk relatief) bedenk dan dat de zon ooit wel weer eens zou gaan schijnen. Houd hier dus aub rekening mee.
Overigens stond er al een tijdje een verbetering op de kaarten, 1 andere run hoeft niet te betekenen dat er niets komt, ik denk dat 1 van de volgende runs wel weer betere temps laat zien.
ik hou het weer veel in de gaten en natuurlijk ook deze site, vaak voor het kitesurfen (en onweer natuurlijk).
vandaag bij andijk wezen kitesurfen, maar de wind was echt mega mega vlagerig.
vandaag bij andijk wezen kitesurfen, maar de wind was echt mega mega vlagerig.
Vandaag op de Noordzee gestaan voor een downwinder. Beetje vreemde buiige wind, maar wel een stevige bak ervan! Mooie en hoge golven, gezellige mensen, flinke stroming, maar man man man, dat was genieten!
Voor iedereen die nu depri is van de zomer: ga kitesurfen. Dit is het mooiste weer oooooit!
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!
Niks geen skandi laag, maar een hoog boven GB.
En eindelijk eens een laag bij de azoren, zodat het hoog mooi doorgedrukt kan worden naar Scandinavie en het laag lekker het Middelandse zeegebied in kan trekken! helaas voor de vakantiegangers daar dan!
GFS op termijn helemaal top met hogedrukgordel boven Scandinavie.