Denk hier maar eens over na Erik.
"Overigens is er een verschil tussen voorspellingen en verwachtingen. Een voorspelling kent een definitieve connotatie. m.a.w, de uitkomst zal zo zijn. Daarentegen houdt men bij een verwachting nog graag een slag om de arm. Vroeger gaf Jantje Pelleboer een weersvoorspelling. Tegenwoordig doen de weermannen en –vrouwen geen voorspellingen maar geven slechts een weersverwachting omdat de uitkomst een mate van onzekerheid kent"
On-top maar weer?
Edit: We waren dus al weer on-top | Gewijzigd: 18 juli 2011, 13:19 uur, door Shadow112
Denk hier maar eens over na Erik.
"Overigens is er een verschil tussen voorspellingen en verwachtingen. Een voorspelling kent een definitieve connotatie. m.a.w, de uitkomst zal zo zijn. Daarentegen houdt men bij een verwachting nog graag een slag om de arm. Vroeger gaf Jantje Pelleboer een weersvoorspelling. Tegenwoordig doen de weermannen en –vrouwen geen voorspellingen maar geven slechts een weersverwachting omdat de uitkomst een mate van onzekerheid kent"
On-top maar weer?
Edit: We waren dus al weer on-top
Zo is het, en weer een nieuw woord geleerd
Gain dag is zo nat of zun schient altied wat.
Dit is wel aardig van toepassing op afgelopen dagen. Heel weekend op de Zwarte Cross geweest. Iedereen de tassen vol met regenponchos want het zou het hele weekend geen denderend weer zijn. En niemand had zonnebrand meegenomen, want dat was ja niet nodig met al die wolken en regen.....
Werkelijke weer was een stormpje van donderdag op vrijdagnacht. Af en toe een bui en verder best veel zon!
Gevolg.... tassen met ongebruikte regenponchos weer terug naar huis en heel veel knalrood verbrande hoofden, nekken en armen.
Zo zie je maar wat een invloed de voorspelling/ verwachting/ hoe je het ook wil noemen kan hebben
Om even af te sluiten:
t Het nog nooit, nog nooit zo donker west,
of t wer altied wel weer licht...
Maar goed nu ben ik ook geen zomerliefhebber. want zelfs in de winter is me het soms nog te warm.
27/28 juli lijkt het warmer te worden, hoop dat dat tot die tijd zo blijft, wat daarna gebeurd (Augustus) weet natuurlijk niemand.. Hoop dat Augustus warm uitpakt met een hoop vuurwerk
Augustus redelijk warm en wisselvallig? Hopelijk wel, want combi warmte en wisselvalligheid is altijd wel spannend
http://www.nu.nl/binnenland/2568755/extree...er-voorbij.html
Ik klamp me daar maar een klein beetje aan vast... | Gewijzigd: 19 juli 2011, 09:50 uur, door Romani
Hmm, ja, dat wordt wel even een paar daagjes mooi weer als het doorgaat. Maar het is niet echt een bestendige setup... Had liever een stabiele blokkade gezien.
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!
Afsplitsen die hap en een nieuw sterk hogedruk gebied boven oost europa! Laat de boel daar maar heen kruipen.
Z tot ZO winden en minimaal een hittegolf ter compensatie van herfstmaand juli!
Knallend onweer erna!
onweer haalt amsterdam?:)
zoals het er naar uitziet idd onweer op komst