Jongens jongens, wat een geprikkelde reacties op wat kritiek. Nee, augustus is niet voorbij maar staat wel op het kaartje wat je gepost hebt. En bij de weg, de modellen zullen het wel uitrekenen maar geen enkele computer kan berekeningen maken zonder dat er gegevens ingevoerd worden door mensen.
@gerard1995: Volgens mij moet er wonder gebeuren wil juli nog te warm verlopen. Ik neem aan dat je zelf ook de pluimen en kaarten bekijkt en dan zie je dat het voor de rest van de maand niet veel soeps meer wordt. Wederom weer een beetje onzinnige reactie.
@arend: Natuurlijk weet ik ook wel dat je seizoensverwachtingen met een bak zout moet nemen, maar ik ben ook van mening dat wanneer je je verwachtingen steeds aanpast je vanzelf een keer goed komt te zitten. Voor wat betreft de maandverwachtingen: ook daar zitten ze er naast (zie de afgelopen winter), dat typ ik niet om maar mijn gelijk te halen maar is een vaststaand feit.
Overigens, er zaten er wel meer naast met de zomerverwachting, o.a. accuweather (blader het topic nog maar eens door).
In mijn reactie gaf ik de resultaten voor juni en juli (voorlopig), dan kun je toch niet zeggen dat ze er naast zitten?
Maar wat jij zegt over de resultaten over afgelopen winter, is heel goed mogelijk, heb de gegevens hier zo niet paraat. Voorlopig vind ik het model goed presteren en ben ik nog niet op jouw punt beland om het helemaal overboord te gooien
is er kans? en zo ja welke regio's,,
level 1 van estofex is toch voor tornado's?
kan iemand mij even helpen;)
Stukje van Jan ( op de homepage )
Morgen wisselen wolkenvelden en opklaringen elkaar af. In de middag neemt de kans op een bui toe die in het westelijk deel van het land gepaard kan gaan met een klap onweer.
Morgen wisselen wolkenvelden en opklaringen elkaar af. In de middag neemt de kans op een bui toe die in het westelijk deel van het land gepaard kan gaan met een klap onweer.
okee,, dankje!
was niet koud vandaag, staat ook een stevige wind. | Gewijzigd: 16 juli 2011, 19:04 uur, door Weatherman
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos
En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
Het is pas de 16e en juli kan uiteindelijk nog warmer dan het langjarig gemiddelde uitkomen. Dat gebeurde met juni ook pas in de laatste dagen.
Maar de verwijzing dat het door modellen wordt berekend en niet door mensen, is een klein beetje flauw. Die modellen worden wel door mensen bedacht en in de computers ingevoerd.
Het weer laat zich niet door modellen beetnemen. De modellen (lees mensen) wel door het weer. | Gewijzigd: 16 juli 2011, 19:51 uur, door Ben47
Dat is het mooie van dit land, dat staat je geheel vrij We verschillen daarover van mening en dat is alleen maar goed. Als iedereen dezelfde mening had werd het doodsaai. Vind het alleen jammer dat je mijn eerdere stukje quote met bla bla bla terwijl ik mijn mening wel degelijk onderbouw (in tegenstelling tot velen hier).
Opgesteld op zaterdag 16 juli 2011 om 18.11 uur
MODELLENBEOORDELING.
SYNOPTISCHE SITUATIE:
Een laag (zowel aan de grond als in de bovenlucht) met meerdere kernen
aan de grond bij Schotland is min of meer stationair. De actieve
occlusie ligt om 15 UTC boven de Noordzee. De oostwaartse verplaatsing
vertraagt als gevolg van golfvorming. Het front bereikt rond 20 UTC het
westen en verlaat rond 03 UTC het noordoosten. Een trog bereikt zondag
rond 18 UTC het zuidwesten en trekt snel noordoostwaarts.
MODELBEOORDELING:
De Uitvoer is grootschalig gezien consistent. In de timing en
activiteit van de occlusie zijn er kleine verschillen.
AANDACHTSPUNTEN.
WIND:
Hir Uitvoer bruikbaar. Voorafgaand aan de occlusie boven zee 6-7 Bft.
In de loop van zondagmiddag op de zuidelijke Noordzee en aan de kust
opnieuw 6 Bft, in de avond bij de trog 7 Bft. Uitschieters zijn niet
bijzonder, TKE bij de trog 30-35 kt.
BEWOLKING:
Gelaagde bewolking met voorafgaand aan de occlusie bkn St 500-1000
voet. Bij het front verscholen CB. Zondagmiddag CB's, in eerste
instantie rond FL150, op nadering van de trog toenemende
onstabiliteitsdiepte tot aan FL200.
NEERSLAG:
Uitvoer is vrij consistent. Na passage van de occlusie nog steeds een
neerslagsignaal, div convectieve lijntjes aan de westkant van het front.
Hoeveelheden bij de occlusie in het algemeen 15-20 mm. Zondagmiddag van
het zuidwesten uit toenemende buienactiviteit op nadering van de trog.
Daarbij ook een kans van rond 50% op onweer (INDECS). Realistisch,
toppen FL200.
ZICHT:
In de neerslag bij de occlusie 3-8 km, erachter 10+. Zondag in buien
meest 5-8 km.
TEMPERATUUR:
KTG/EC06 Uitvoer en Hirlam DMO ontlopen elkaar niet veel: vannacht
13-15 graden. Zondag is KTG wat hoger dan de Hir Uitvoer, rond 20
graden.
Onder invloed van een uitermate stroperig hoogtelaag boven het Noordzeegebied duurt het wisselvallige weer volgende week voort. De buienkansen zijn dagelijks groot (soms valt er tot meer dan 10 mm), de zon laat zich slechts nu en dan zien en de grens van 20 graden wordt op slechts een beperkt aantal plaatsen bereikt. Verder vooral op maandag nog een sterke zuidwestenwind. Het wisselvallige weer duurt in ieder geval voort tot diep in de laatste week van juli.