regen zou hier toch pas namiddag komen???
regent nu al licht
Uit de KNMI Guidance (Uitgifte: 16/07/2011 05.08 uur LT):
NEERSLAG:
Hirlam heeft het zwakke neerslagsignaal zowel op de eerste als tweede zwakke occlusie goed te pakken. Op de eerste en tweede occlusie in de ochtend en de middag af en toe wat lichte regen of een buitje. Vanavond en vannacht op de actieve occlusie intensievere neerslag. Hirlam kom met 10-15 mm, UKMO, ECMWF en GSF komen met vergelijkbare hoeveelheden. Verder zondag overdag enkele buien, Hirlam laat morgenochtend bovendien een duidelijk buiensignaal zien boven Zuid-Limburg. Bij deze buien is ook onweer mogelijk, INDECS komt met kansen van 20-50%.
Eerst een koude-record met topneerslag en dan weer droogte met hitte -> weertechnisch gezien altijd wat te beleven
| Gewijzigd: 16 juli 2011, 09:26 uur, door Verwijderde_gebruiker_04
Zondag schijnt af en toe de zon maar in de loop van de dag ontstaan ook enkele buitjes. Op de nadering van een (hoogte)trog worden de buien zondagavond zwaarder: met name in het westen van het land. Daarbij is ook onweer mogelijk
hoop daar dan maar op i.pv. die saaie regen.
Ik ook, geen kaartje te zien alleen zwarte vierkanten. Misschien door de serververhuizing?
Anyway, er is wat licht aan de horizon zo te merken en dat geeft goede hoop. Verder komende week, maandag en dinsdag en wellicht donderdag wat onweerskansjes? We gaan het zien!
Verder lijkt het erop dat augustus wat goed gaat maken in de Benelux
Ik hoop het ook echt, want die regen ben ik nu wel weer zat, ik moet de buitenboel nog schilderen.
Ja, zal het zijn; ik zit nog op de ouwe server
Vreemde gewaarwording om de vakantie al achter de rug te hebben en dat het warme weer nog moet komen. Heb bijna 't gevoel dat we zo overgaan in de herfst; zomer was het toch 2 maanden geleden? Helemaal in de war!
Vreemde gewaarwording om de vakantie al achter de rug te hebben en dat het warme weer nog moet komen. Heb bijna 't gevoel dat we zo overgaan in de herfst; zomer was het toch 2 maanden geleden? Helemaal in de war!
Hier kan je het testen op welke server je zit: http://forum.onweer-online.nl/welkeserver.html Ik zit nog op de oude in ieder geval!
Maar wel gekke gewaarwording inderdaad als je de vakantie al achter de rug hebt, maar beter dat het mooie weer nog moet komen dan, dan dat het echt al herfst zou zijn. In ieder geval nog een kleine troost.
Verder lijkt het erop dat augustus wat goed gaat maken in de Benelux
Ik hoop het ook echt, want die regen ben ik nu wel weer zat, ik moet de buitenboel nog schilderen.
Het lijkt er wel een beetje op hè! Denk dat de meesten er wel aan toe zijn en het met open armen zullen ontvangen, maar Nederland kennende zal het dan vast loeiheet worden en vast een hittegolf, dus dan kunnen we weer gaan zuchten, lol!
| Gewijzigd: 16 juli 2011, 10:04 uur, door Tyshane