- in Centraal/Oost-Europa blijft het de komende dagen warm (Moskou gaat weer richting 30°C net als Boekarest, Wenen, Warschau, Baltische staten, ...)
- in Noord-Europa wordt het zelfs zomers (het noorden van Finland zelfs richting 27°C, Stockholm 25°C)
- natuurlijk is Zuid-Europa weer heet (Antalya naar de 40°C, hittegolf in Italië, Spanje tropisch)
- Amerika beleeft een uitzonderlijk warme zomer over het hele continent (Dallas en Denver richting 40°C, New York en Chicago naar de 35°C; zelfs tot diep in Canada worden meer dan tropische temperaturen verwacht)
En waar zitten wij met onze zomer?
14°C en bakken regen
Tallil US Mil. basis Irak 50.2 °C !
Actuele Temps Europa (eo)
Ciao Johann
Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4
Velp 2018:
Smeltende sneeuw: 6
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Weerlicht: 6
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)
Velp 2017:
Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Smeltende sneeuw: 6
Hagel: 13
Weerlicht: 6
Onweer: 21
- in Centraal/Oost-Europa blijft het de komende dagen warm (Moskou gaat weer richting 30°C net als Boekarest, Wenen, Warschau, Baltische staten, ...)
- in Noord-Europa wordt het zelfs zomers (het noorden van Finland zelfs richting 27°C, Stockholm 25°C)
- natuurlijk is Zuid-Europa weer heet (Antalya naar de 40°C, hittegolf in Italië, Spanje tropisch)
- Amerika beleeft een uitzonderlijk warme zomer over het hele continent (Dallas en Denver richting 40°C, New York en Chicago naar de 35°C; zelfs tot diep in Canada worden meer dan tropische temperaturen verwacht)
En waar zitten wij met onze zomer?
14°C en bakken regen
Pfff, hier word ik dan echt depri van...
Onweersdagen: 7 april; 23 april; 25 april;
Ciao Johann
50 graden hee... bizar!
Boven de 30 begin ik het al te warm te vinden.
Oh well... we doen toch echt helemaal niets aan dit weer. Tot nu toe wel aardig kunnen kitesurfen, dus dat maakt weer veel goed.
Zou wel leuk zijn als augustus nu eens een keer weer met hitte zou uitpakken. Da's de mooiste maand voor warm weer. 's Avonds alweer vroeger donker, tuinkachel aan, zodra het donker is naar zeevonk gaan kijken, op het strand in je t-shirt naar de sterren liggen kijken. Ik teken ervoor!
Van zomervoorspellingen heb ik trouwens echt geen kaas gegeten geloof ik. Ik verwachtte nog wel een droge zomer...
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!
(het was vandaag zelfs warmer in IJsland dan hier)
Rusland zou net zoals vorig jaar langdurige hitte gaan krijgen... | Gewijzigd: 14 juli 2011, 20:07 uur, door jones
Bizar is het zeker! Vandaag geen wind, vanaf 5 uur beetje wind, 6 uur matig 7-8 uur hard, bijna stormachtig 8bft
nu weer bijna stil, 3 bft. We zitten letterlijk op de grens van de depressie/ windveld. Zo heb ik dit nog nooit mee gemaakt.
vlieland 8 bft, terschelling 3! ONGELOVELIJK!! wat een dag! hier maar 3,6 mm vanaf 0:00
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!
Bij ons regent het nu al meer dan 12 uur non stop en het waait sinds vanavond ook echt heel erg hard. Er zijn al wat takken afgebroken bij ons, plantjes verzuipen, etc.
Ik kan het me haast niet voorstellen dat het morgen droog is!
Onweersdagen: 7 april; 23 april; 25 april;
Klik klik
Klik klik
Geen enkele member die boven de 25 graden uit komt
Dit was je reactie van toen die kaartjes in het begin geplaatst werden. Ga maar naar Kroatië, het is gewoon allemaal omgekeerd dan wat er op die kaartjes staat ...
TaL