Als het idd steeds een beetje warmer wordt die ZO of Z moet er ff goed inkomen zodat de 15 graden op 850 hPa wat sneller onze kant op komt
Zal wel lang niet zo mal gaan als afgelopen week, maar misschien toch weer een kans(je)!? | Gewijzigd: 1 juli 2011, 22:23 uur, door Poider
TJa , warmer dan normaal, wat heb je eraan?
Dat zijn zo van die 'typische' zomers. 2 dagen heet, afkoeling door onweer, en dan weer 10-14 dagen wisselvallig , dan weer paar dagen (te) heet, om dan weeral over te gaan op wisselvallige dagen.
Nee, dank je, geef mij maar een beetje standvastige zomer , hoeven geen uitschieters bij. Overdag niet te warm, 's avonds- 's nachts niet te fris.
Maar dat zal te veel gevraagd zijn vrees ik .
Dat zijn zo van die 'typische' zomers. 2 dagen heet, afkoeling door onweer, en dan weer 10-14 dagen wisselvallig , dan weer paar dagen (te) heet, om dan weeral over te gaan op wisselvallige dagen.
Nee, dank je, geef mij maar een beetje standvastige zomer , hoeven geen uitschieters bij. Overdag niet te warm, 's avonds- 's nachts niet te fris.
Maar dat zal te veel gevraagd zijn vrees ik .
Ja dan kan je beter verhuizen naar het zuiden Zo een periodes zijn zeldzaam voor onze regio's.
Daarom is een weekje Turkije voor mij zeer welkom, eens een weekje standvastig zomers weer. | Gewijzigd: 2 juli 2011, 22:31 uur, door WimBaens
http://forum.onweer-online.nl/index.php?s=...st&p=272834
en hier:
http://forum.onweer-online.nl/index.php?s=...st&p=272848
| Gewijzigd: 2 juli 2011, 22:57 uur, door akammd
Daarom is een weekje Turkije voor mij zeer welkom, eens een weekje standvastig zomers weer.
Is naar de (late) toekomst toe ook de bedoeling! Bedoeling is om een 2 de verblijfplaats te hebben in het zuiden, of liever nog, de Caraiben.
En dan heen en weer reizen. Slecht weer hier, en hop, we zijn weg. Missen we het hier dan weer te erg, dan komen we weer voor een tijdje terug .
Maar dit is nog verre toekomst!
De Uitvoer is grootschalig gezien consistent. Wel vreemd dat er van de
oplossing uit de voorgaande EPS-run, met het doortrekkende
lagedrukgebied, in de diverse clusters niets meer is terug te vinden. De
neerslagkans van zondag tot en met dinsdag is nu zo'n 20%. Halverwege de
nieuwe week gaat deze naar 90% en daarna naar 40-50%. In het grootste
deel van de members komen we rond het midden van de nieuwe week onder
invloed van lagedrukgebieden boven de UK. De stroming wordt dan meer
zuidwest en de temperatuur loopt op tot 20-23 graden. Ook op de langere
termijn houdt de min of meer cyclonale invloed aan. De dagelijkse
neerslagkans ligt dan rond 60%.
Bron: KNMI
Forget it, afgelopen jaren in augustus vakantie gehad en echt niet één keer mooi weer getroffen En nu heb ik alweer geen geluk misschien jij nu wel
Behaalde resultaten in het verleden bieden geen garantie voor de toekomst