Dat lijkt maar zo, omdat voor Maastricht wordt gemeten in Beek dat n goeie 100 meter hoger ligt...totaal nutteloos dus. De juiste temperaturen voor Maastricht werden gemeten in Oost-Maarland, n km of 5 zuidelijker dan de stad. Dat station is opgedoekt om de reden dat het niet representatief zou zijn voor een groot gebied (lees: hier werden meestal de hoogste temperaturen van het land bereikt). Nu doen we het met een weerstation op de hoogvlakte wat dankzij het vliegveld helaas de naam maastricht draagt. En wat dus duidelijk niet representatief is voor de stad en het maasdal. Kun je net zo goed het weerstation Vijlen officieel maken, op 200 meter hoogte in een dal met regelmatig de laagste minimumtemperaturen van het land.
Anyway, ik tel altijd n graad erbij als ik de meting van Beek bekijk. EN in de winter ligt het er aan hoe de situatie is met zon en wind, hier in het dal is het soms ook kouder dan daarboven op de vlakte.
Ik kom aanrijden en zie grote rookpluimen, ik dacht alweer aan een brand maar wat bleek nou, het was dichte zeemist dat langs en over het strand trok.
Je zag geen hand voor ogen terwijl het 200 meter verderop heerlijk weer was.
echt een raar verschijnsel
Ik had het ook gezien, een uur later was het weg...
Wat mij opviel is dat het net over de duinen kwam en zeker niet verder...
Gr Hoffies
anyway: volgende week donderdag is de gok van NostraRiesje
yups! klopt! het midden zit tot nu toe best goed dit jaar ja! (moet er ook bij zeggen dat er een stuk of vier dagen bij zitten met maar 3-6 ontladingen, maar goed, iederen onweersklap is er 1
Aah hopen en bidden en duimen, dat volgende week donderdag dan maar de volgend kansjes komen
thanx! | Gewijzigd: 29 juni 2011, 19:54 uur, door gerard van den brink
Komende nacht ontwikkelen er in de kustprovincies en op en rond het IJsselmeer enkele buien, mogelijk met onweer De minimumtemperatuur loopt uiteen van 13 graden vlak aan zee tot 9 graden landinwaarts. De noordwestelijke wind is zwak, aan de kust matig.
we hebben nu bijna wekelijks onweerskansen, met schitterende resultaten tot gevolgen
maar, Hoe staat het er voor volgende week eigenlijk voor? Of valt daar nog geen zinnig woord over te zeggen?
???????????????????
:P
kijk maar even op meteo consult de kans stijgt (ondervoorbehoud natuurlijk)