Het wordt dus in juni heet in Finland en ijskoud in Spanje.
Wat geeft die legenda onderaan nu precies aan. Kouder warmer, dat snap ik. Maar die getallen? Vast geen Celsius of Fahrenheit. Percentages lijkt me ook niet.
Wat is de waarde van zoiets nu eigenlijk als ze in een week tijd voor september voor Nederland van +55-65 naar -35-45 gaan?
Morgen > Een 17 graden aan de kust, met een 22 graden als maxima in het centrum en de kempen. (Vrij zonnig tot bewolkt)
Donderdag > Een 16 graden aan de kust, met een 21 tot 23 graden als maxima in het centrum en de kempen. (Zonnig bewolkt )
Vrijdag > Een 22 graden aan de kust als maxima, en een 24 tot 27 graden in het centrum en de kempen. (Zonnig bewolkt)
Zaterdag > Nog steeds die 22 graden aan de kust, een 25 tot 29 graden in het centrum en de kempen. (Zonnig bewolkt, neerslag verwacht in het oostelijke deel van het land)
De UVI, zal toch wel rond een matige situatie gaan schommelen. | Gewijzigd: 31 mei 2011, 17:13 uur, door Pringelz
Wat geeft die legenda onderaan nu precies aan. Kouder warmer, dat snap ik. Maar die getallen? Vast geen Celsius of Fahrenheit. Percentages lijkt me ook niet.
Wat is de waarde van zoiets nu eigenlijk als ze in een week tijd voor september voor Nederland van +55-65 naar -35-45 gaan?
Die legenda is wel in Fahrenheit. 32 Fahrenheit is 0 gr Celsius, dus in het midden van die legenda.
Maar de waarde in het midden van die 'legenda' is juist nul en niet 32, toch?!
En als je nu als voorbeeld die 50 (graden fahrenheit) van juli neemt, dan komt dat overeen met ongeveer 10 graden Celsius, maar wat wordt dan benoemd? De temperatuur, dus in juli gemiddeld 10 graden C of 10 graden C hoger dan normaal? Beide lijkt me niet logisch. Of zie ik iets over het hoofd?
De andere kaartjes van die site gaan in Kelvin dacht ik, even voor het gemak. Lastige site by the way.
Zomer 2011: Warm, buien en hittegolf?
Ik kom nu met mijn definitieve zomerverwachting. Morgen, 1 juni, begint de meteorologische zomer. Ik ga er vanuit dat de zomer (flink) warm zal verlopen met over de maanden juli en augustus een aantal langere en kortere perioden met stabiel en zeer warm zomerweer. De kans op een hittegolf in juli en/of begin augustus lijkt mij vrij groot. Verder kunnen wij verspreid over de zomermaanden periodiek zware buien verwachten met overlast (veel regen, hagel en wind). Dus heeft de zomer een wisselend en soms grillig karakter. Juni kan wel eens de meest wisselvallige maand van deze zomer worden. In het eerste deel van de maand nog stabiele perioden. Verder komen er geregeld (zware) buien voor en afwisselend koelere en flink warme dagen. Af en toe veel wind. De temperaturen: juni vrijwel normaal. Juli en augustus rond 1 tot mogelijk 1,5 graden te warm.
En als je nu als voorbeeld die 50 (graden fahrenheit) van juli neemt, dan komt dat overeen met ongeveer 10 graden Celsius, maar wat wordt dan benoemd? De temperatuur, dus in juli gemiddeld 10 graden C of 10 graden C hoger dan normaal? Beide lijkt me niet logisch. Of zie ik iets over het hoofd?
De andere kaartjes van die site gaan in Kelvin dacht ik, even voor het gemak. Lastige site by the way.
Ik heb het altijd als een kansenkaartje geinterpreteerd. Volgens mij geeft de legenda de kans aan (percentage), in welke mate voor een bepaalde regio een temperatuur boven of onder de normaal voor diezelfde regio wordt verwacht. (aanvullingen/correcties zijn welkom)
Misschien toch wel handig om het kaartje met de verwachte temperatuurafwijking er ook even bij te zetten:
wat is jou verwachting dan tyshane?
weather without storms is no weather at all.
Misschien toch wel handig om het kaartje met de verwachte temperatuurafwijking er ook even bij te zetten:
Ik dacht ook aan kansen, maar dan is het raar dat de laagste kansen, dus tussen 0 en -25 en +25 er niet bij staan, terwijl die kans op afwijking groter is dan een grotere afwijking. Lijkt me. Nou op die site is het lastig uitzoeken want kan er geen legenda of uitleg over vinden helaas.
Ha fijn, het wordt winterachtig ....
Wel opvallend die neerslag voor volgende week donderdag, hier de pluim voor oost:
KNMI LT zegt er het volgende over:
... Op donderdag passeert dan een tamelijk actieve storing met veel neerslag.
... Ook wat betreft de neerslag neemt de onzekerheid toe. De buienkans lijkt wel (wat) toe te nemen, maar de grote hoeveelheden die de operationele run met name voor donderdag berekent (ruim 20 mm) zijn nog erg onzeker. De 15-daagse cumulatieve neerslagpluim loopt uiteen van iets boven nul tot bijna 70 mm, met het EPS-gemiddelde rond de 30 mm.
Maar weer afwachten wat er van overblijft.