Thuis gekomen kwamen er een maar mooie mamantasen over...
Het begon te rommelen... het rommelde hier zeker anderhalf uur op de achtergrond.. de bui ging zooooooo traaaaaag...;)
Snel wat eten naar binnen gewerkt en wat telefoontjes gepleegt. We gingen naar Arnhem zuid waar we een flat (12 hoog) in konden (connecties:P) De bui zou volgens onze berekening mooi via het noorden langs trekken..
De eerste activiteit was net afgelopen toen ik daar aankwam maar bui 2 was onderweg.
1 van mijn maatjes had al in een hagelbui gereden waar ze zeker aan het gooien waren met 2 a 3 cm grote hagelstenen.
Uit verveleing omdat die bui zooooooo traaaaag op ons afkwam gingen we onszelf vermaken... discussies over een lightning trigger of 10 stops filters etc... 1tje ff eten halen etc. de bui zou met die snelheid toch niet eerder dan 20:00 passeren. Ik had nog ff een testshot gemaakt... HDR (totaal geen ervaring mee)
Inmiddels op de radars gezien dat de activiteit enorm afnam. De tempratuur was al enrom gezakt.
Het schouwspel kwam langzaam dichterbij... en de overkant van de Rijn zat in een flink regen gordijn. De koppies keken weer aandachtig richting noord-oost. Op een gegeven moment komt er een flinke aardige whalesmouth (corrigeer mij ff als ik het verkeerd heb) in beeld die nog flink snel passeerde.
Helaas niet waar we voor kwamen... zelfs ook geen enkele cg gezien
Maar toch leuk dat we in ieder geval nog wel iets te zien kregen.
alleen de HDR moet je nog even aan werken