Je zal volgens mij ook niet zo vaak zien dat alle indices goed zijn. maar wie weet vandaag, gaat overal de goede kant op in ieder geval
Lifted -3,37
Cape 1032,3
Boyden 97,2
TT 53,3
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos
En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
Bedankt Jan
Ga nu al uitzien naar die mooie foto's en of filmpjes die jullie maken | Gewijzigd: 29 april 2011, 12:37 uur, door Musselkanaalder
-----------------------------------------------
As't nait gait zoas't moet, mot't mor zoas't gait
TT: 53 - 56 Overal zwaar onweer
K-Index: 26 - 30 Grote kans op buien met onweer
Boyden: > 95 Onweer vrijwel zeker
Lifted: -3 - -5 Kans op onweer zeer aannemelijk
Cape: 1000 - 2500 Gemiddelde convectie
Ziet er alleen maar beter en beter uit, hoppaaaaa kom maar op | Gewijzigd: 29 april 2011, 12:45 uur, door SchumiM1986
Aandachtspunt is de kans op buien in het zuiden/zuidoosten. HIRLAM geeft nog een zwak signaal voor Limburg, waarschijnlijk activiteit die ontstaat boven voorkeursgebieden als Eifel/Ruhrgebied. EC00 geeft eveneens een zwak signaal, maar dan voor heel het gebied zuid van de Grote Rivieren. We noemen daarom het zuiden van het land, zeker omdat bv. ook de progtemp van Rotterdam nog behoorlijk onstabiel is. Kans op onweer is aanwezig en ook hagel behoort nog tot de mogelijkheden. KOUW komt langs de zuidgrens en boven België met kansen rond 80%, verder noordelijk aanmerkelijk lager. Morgen komt het convectieve signaal weer net iets zuidelijker. Het lijkt erop dat het aanvankelijk inactieve koufront voor een trigger kan zorgen in een strook van Normandië via België naar Midden-Duitsland.
Ik ben een n00b hoor, maar zoals ik het begrijp is onweer een combinatie van factoren en in het geval van de indexcijfers moet ook alles meezitten..
De cijfers van Gilze-Rijen zien er iig goed uit, gaat steeds beter. Nu lijkt ook de temperatuur dichter naar de 20,5 te gaan.
Volgens mij kloppen een aantal gegevens niet.
Ten eerste als ik buiten op een thermometer kijk dan ligt de temperatuur tussen +/- 19/20 graden.
Ten tweede kan ik mij niet voorstellen dat in het plaatsje Ell de cape rond de 800 ligt, terwijl de indice voor Maastricht 0 aangeeft.
Kan iemand dit bevestigen?