Het gaat ook veel te ver, en de landmacht/luchtmacht of marine opdoeken, das wel erg kort om de bocht!
Je zal ze maar eens nodig hebben tijdens een crisis, dan moet je ook niet aankomen met ach dan lenen we wel een aantal militairen uit duitsland ofzo, dan moet je ook de consequenties aanvaarden, want het leger doet veel meer dan alleen maar oorlog voeren-.-
En wat betreft die chinook, of welk leger helikopter er ook was op dat moment, daar moet je niet over zeuren, want dat gebeurd echt niet dagelijks, en onweer kan dus echt wel harder klinken dan een chinook, en daar kan je dus ook van wakker worden.
Ik zeg slotje.
Maarja het zal allemaal wel weer gebagatelliseerd worden wat ik nu zeg, ieder zijn mening.
ja kijk ik smelt al helemaal voor die KDC-10.. wat een zalig lawaai maakt die ook...en na diep laatjes ging zen gat naar beneden en de neus stijl omhoog ...*smelt nogmaals* om dan zen show te beginnen. ik moet echt eens bij jou langs komen Skroei
Onweersdagen: 0
Je zal ze maar eens nodig hebben tijdens een crisis, dan moet je ook niet aankomen met ach dan lenen we wel een aantal militairen uit duitsland ofzo, dan moet je ook de consequenties aanvaarden, want het leger doet veel meer dan alleen maar oorlog voeren-.-
En wat betreft die chinook, of welk leger helikopter er ook was op dat moment, daar moet je niet over zeuren, want dat gebeurd echt niet dagelijks, en onweer kan dus echt wel harder klinken dan een chinook, en daar kan je dus ook van wakker worden.
Ik zeg slotje.
Maarja het zal allemaal wel weer gebagatelliseerd worden wat ik nu zeg, ieder zijn mening.
De crisis wordt alleen maar versterkt door de enorme defensieuitgaven. De economische crisis! Dat het leger meer doet 'dan alleen maar oorlog voeren' ........ Dus je geeft toe dat ze in ieder geval ook oorlog voeren. Zogenaamde vrijheidsstrijders en burgers beschermen in Midden-Oosten en Afrika en om vervolgens over een paar jaar weer tegen de nu van wapentuig voorziene rebellenlegers te vechten om de burgers en vrijheidsstrijders van de andere kant weer te 'beschermen'. Enz enz. allemaal ten behoeve van de wapenfabrikanten.
Met je eens dat we bijv voor noodtoestanden (natuurrampen e.d.) e.e.a. nodig hebben aan materieel en manschappen.
Bijv. als verlengstuk van de brandweer, hulpverlening, evacuaties, e.d. in Nederland. Dan is er echt sprake van 'defensie'.
Het vergelijken van de geluidsoverlast van zo'n super laagvliegende transportheli met onweer is al eerder gedaan en is slaat werkelijk de plank geheel mis. Alsof de koers van een natuurlijk gebeuren als onweer bewust gestuurd wordt. Houd toch op zeg! Wat een onzin wordt hiermee uitgekraamd.
Hoe dan ook, ik laat het hier niet bij. De onderste steen zal boven komen. Hier gaan koppen rollen, want dit was buiten alle proporties. Ongeacht of dat door sommigen gezeur genoemd wordt.
Zoek maar eens op hoeveel gevechtsvliegtuigen Nederland in de 50/60 'er jaren had en vergelijk dat eens met nu en bv het aantal squadrons...en het aantal vlieguren..
Er is al bijna niks meer over.
Mensen die er dus last van hebben moeten maar eens vergelijken met hoeveel er b.v. 35 jaar geleden werd gevlogen.
We hebben echt niks te klagen hoor wat betreft geluidsoverlast
Ik persoonlijk denk wel dat het verstandig is om van die JSF af te zien.
Als ik moet uitleggen waarom ben ik volgende week nog niet klaar, alles is wel te vinden op www.jsfnieuws.nl
Nou nog 1 om het af te leren voor debbieke...
Airbus A-310 van de Belgen
Ook vanuit de voortuin geschoten
| Gewijzigd: 30 april 2011, 11:05 uur, door Skroei
Ik persoonlijk denk wel dat het verstandig is om van die JSF af te zien.
Als ik moet uitleggen waarom ben ik volgende week nog niet klaar, alles is wel te vinden op www.jsfnieuws.nl
Tja...maar we zitten er al tot onze nek toe in....Er mee ophouden zou helemaal weggeooid geld zijn.
Het geld dat er al ingestoken is, plus een boete....
Het geld dat er al ingestoken is, plus een boete....
Liever dat deel weggegooid (door vriendjespolitiek van onze politici) dan al het geld dat met de aanschaf er nog eens doorheen gedraaid wordt!
Als je een reis gemaakt hebt naar een stad om een artikel te kopen dat volgens de advertentie 'het' artikel is waarnaar je al jaren uitkijkt en bij aankomst blijkt het toch niet te die kwalificatie te hebben die je wenst, ga je het dan aanschaffen omdat je anders je reiskosten weggegooid geld vindt?
Als je een reis gemaakt hebt naar een stad om een artikel te kopen dat volgens de advertentie 'het' artikel is waarnaar je al jaren uitkijkt en bij aankomst blijkt het toch niet te die kwalificatie te hebben die je wenst, ga je het dan aanschaffen omdat je anders je reiskosten weggegooid geld vindt?
Ja mijn idee...Maar zo is het eens uitgelegd.
Voor mij hoeft het ook allemaal niet.
Zo van, ja we moeten nu wel anders zijn we 300 miljoen kwijt..
Ik zal je zeggen, die paar honderd miljoen is niks bij het weggegooide geld als we helemaal doorgaan met de JSF, dat gaat om nog veel meer weggegooid geld.
Aanschaf gaat om miljarden en nog steeds geen garantie wat het toestel gaat kosten .
Nederland is 1 vd weinigen die nog braaf ja en amen zegt, er zijn al genoeg landen die inmiddels afzien van eerdere besluiten m.b.t.
de JSF
Check : http://player.omroep.nl/?aflID=7861527
Lees deze 60 pagina's maar eens door als je een avondje tijd hebt : http://www.milspotters.nl/forum/viewtopic.php?f=15&t=239
Hier even een klein fragmentje uit dat 62 pagina's dikke topic :
Even schrikken...
Ik vond een chronologie van de prijs van de JSF.
Hou je vast!
De bedoeling is om 114 toestellen aan te gaan schaffen.
1999: Budget voor prijs per stuk volgens de regering op dat moment: $28 miljoen per stuk.
2000: Prijs per stuk volgens de regering op dat moment: $31 miljoen per stuk. Dat is een verruiming van 10,7% in het budget.
2001: Een rapport van de Amerikaanse Rekenkamer (AR) van oktober 2001; kostenoverschrijdingen in het JSF-project. Het toestel gaat nu kosten: $ 38,1 miljoen.
2002: De prijs wordt door de regering opgeschroeft naar $41.4 miljoen per stuk. Dit is een verhoging van 33,5%.
Dit blijkt uit een kamerdebat uit 2002, een link naar de bron is hier te vinden.
De gehanteerde omrekenkoers is $1,00 = €1,15.
2003: De prijs per stuk is nu toegenomen tot $42,6 miljoen dollar; een verhoging van 2,9%.
2004: De prijs gaat omhoog naar $ 45,2 miljoen per stuk, weer 6,1% erbij.
2005: Defensie wil het vanaf dit moment niet meer hebben over prijzen per stuk, maar de regering is bereid €4,5 miljard uit te trekken voor de aanschaf van 85 JSF-vliegtuigen. Dat is € 52,9 miljoen per stuk, èn 29 toestellen minder.
2006: De JSF wordt weer bijna 26,7% duurder èn zal 2 jaar later beschikbaar zijn. Nederland verhoogt hierom weer het budget. Dit wordt 5,7 miljard, (omgerekend € 67,1 miljoen per vliegtuig) .
2007: De kosten voor de ontwikkeling van de F35 blijken volgens de AR fors te zijn gestegen. Hier de bron.
2008: Vanuit het parlement of de AR geen nieuws, maar een kolonel uit de KLu, die betrokken is bij de lobby raamt de prijs van een JSF eind 2008 op 71 miljoen euro.
2009: Het budget moet weer hoger volgens dit bericht: nu 6,1 miljard voor nog steeds 85 toestellen. Gevolg, verhoging van de stuksprijs naar 71,7 miljoen en dat komt aardig overeen met het bericht van de kolonel. In dat jaar is ook het eerste testtoestel aangeschaft, in het licht van bovenstaande erg duur; 113,9 miljoen. Bron.
2010: En dan nu het laatste bericht. Het budget moet nog maar eens met 1,4 miljard worden opgehoogd naar€ 7,6 miljard. Verdeeld over de geplande 85 toestellen is dat € 89,4 miljoen.
Dan nu de wiskunde
De JSF kost in dollars (Koers is 1 euro : 1,32 dollar) dus 118 miljoen dollar; 90 miljoen dollar duurder dan oorspronkelijk beoogd.
Dit is een verhoging van 421% (!!!!!!)
Tot slot nog dit: in 1999 ging Nederland voor 114 toestellen. Vanwege de snel stijgende kosten, werd dit aantal in 2004 teruggebracht tot “een behoefte†van 85 toestellen. Je vraagt je daarom af wat leidend is in de behoeftestelling: het beschikbare budget of de militair-operationele noodzaak voor een bepaalde hoeveelheid toestellen?
Volgens deze bron uit 2005, in 2008 door de KRO al laten zien zijn geheime defensie documenten te zien waarin letterlijk te lezen staat: “Het getal van 85 wordt gehanteerd voor externe communicatie en als planningsgetal voor de onderhandelingenâ€Â
In werkelijkheid werd berekend dat er maar geld was voor 52 toestellen. Bron.
Staatssecretaris Jack -vleugelmoer- de Vries ontkende dit eind 2009 in alle toonaarden. Maar de Defensie Verkenningen van begin 2010 tonen aan dat wel degelijk juist is. Er zal sprake zijn van een reductie van 85 naar 50 toestellen. En dit is dus al sinds 2005 doorgerekend en bekend!
Zou Nederland inderdaad maar 52 toestellen kopen en daarvoor de hiervoor genoemde 7,6 miljard reserveren, dan wordt de stukprijs € 146,2 miljoen voor alleen de aanschaf.
Hier dezelfde wisselkoers van 1 op 1,32 op loslatende, zou de prijsstijging uitkomen op, hou je vast: 690%
Credit : Maverick80 | Gewijzigd: 30 april 2011, 11:33 uur, door Skroei
Nou nog 1 om het af te leren voor debbieke...
Airbus A-310 van de Belgen
Ook vanuit de voortuin geschoten
Prachtige foto. Met wat voor fototoestel heb je die genomen, met welke verdere gegevens als sluitertijd e.d.?
just my 2 cents.
Toestel Canon 400D met Canon lens; 70-300 4.0- 5.6 USM IS
Ik schiet meestal met het diafragma op F8 en laat dan de sluitertijd kiezen door de camera.( was in dit geval 1/800)
Plaatje kan je kopieren en opslaan en dan rechtermuisknop > details , dan heb je alle gegevens
De juiste instellingen heb je wel redelijk snel te pakken na een aantal keren oefenen, maar het moeilijkste is de kist precies op dat moment pakken als ie boven je dak zit.. het lijkt makkelijk, maar in de landing gaan ze nog zo'n 200 km/h dus je hebt echt maar 1 seconde voor het juiste moment.
@ debiekke , nou vooruit dan maar ..
Nog maar een Belgische Hercules(CH-07-Hercules-C-130H- / 15 Wing/ BAF 628) en een Nederlandse F-16 die een demo training doet boven vliegbasis Leeuwarden
Ik stop nu met de plaatjes hoor, als je meer wilt zien moet je ff op onze site sneupen ; www.milspotters.nl | Gewijzigd: 30 april 2011, 18:03 uur, door Skroei