Ja en dan moet Markie Rutte naar Ome Obama zo van "Chavez plaagt ons", waardoor we helemaal het hondje van the United States of Whatever worden?
Nee hoor, Geef die Yank's een reden om dat ventje aan te pakken en ze grijpen het met 2handen aan. Dan erbij, de Navo? een aanval op 1 is een aanval op allen. m.a.w Amerikaanse hulp is vanzelfsprekend. Als Chaves bootjes de ankers optrekken om richting de Antillen te varen ligt heel Venezuela al in puin
Denk niet dat het zo makkelijk gaat als jij voorstelt. Hulp zal er vast zijn, maar het zullen moeilijke overwegingen zijn.
Mja, vergeet niet dat er ook een Amerikaanse millitaire vliegbasis is op Curaçao. Die gaan echt niet toekijken hoe hun toestellen vernietigd worden. daarbij wordt er ook nog dag en nacht in de wateren rond de Antillen gepatrouilleert door de 4th Fleet bestaande uit: 2 Carrier Battle Groups. Elke battle group bestaat uit een vliegdekschip en een half dozijn kruisers, jagers en fregatten | Gewijzigd: 29 april 2011, 13:27 uur, door Shadow112
Mja, materiaal & oorlogstuig is er wel, maar dat heeft dan weer niets te maken met de beslissingsfactor & politiek.
"Mja, vergeet niet dat er ook een Amerikaanse millitaire vliegbasis is op Curaçao"
Betekend automatisch dat er ook Amerikaanse troepen onder vuur komen te liggen hé! Dan doen die Yank's niet zo moeilijk over mandaat e.d. En de draaiboeken liggen voor een aanval op de antillen echt al wel klaar .
Luchtmacht oplappen lijkt me geen goed plan. De rest van defensie evenmin. Maar die €... miljoen die ze in die JSF's knallen mag wel minder. Laat ze die centen ergens anders insteken.
hier kun je zien of ze stijgen of dalen en hoe hoog dat de vliegtuigen zitten en van welke airlains ze zijn
en ook nog het vliegnummer.
Is leuk, maar rond Voorne-Putten (waar de topic starter woont) zijn geen meetpunten
Tevens worden alleen burger toestellen weergegeven, en alleen diegene in het bezit van een transponder.
Militaire of politievluchten zenden ook geen posities uit, je zal hier dus nooit een Chinook of F-16 op zien.
Zo is het maar net!
Dacht je van een vette onweersbui?
:P
Kan mij de frustratie wel een beetje voorstellen. Bij kennissen in Ijmuiden was het kabaal al erg vervelend..Maaja op aanvliegroute's betaal je natuurlijk ook minder voor een huis.. Zo niet, kun je beter ergens anders gaan wonen lijkt mij.
| Gewijzigd: 29 april 2011, 18:58 uur, door Shadow112
Als je dit meent, heb je nog nooit zo'n transportvliegtuig over de hoogspanningsleiding zien scheren. Dus dit van jou valt niet eens onder de categorie 'gezeur' maar die van onwetendheid.
:P
Kan mij de frustratie wel een beetje voorstellen. Bij kennissen in Ijmuiden was het kabaal al erg vervelend..Maaja op aanvliegroute's betaal je natuurlijk ook minder voor een huis.. Zo niet, kun je beter ergens anders gaan wonen lijkt mij.
Ik schreef dat ik op de aanvliegroute van Zestienhoven zit. Dat is geen militair vliegveld en daar heb je vrijwel geen last van. De koopwoningen zijn hier niet goedkoper dan in andere delen van Zuid-Holland en ik overweeg niet weg te gaan de enkele keer dat de luchtmacht zo nodig met buitengewoon veel kabaal net over de hoogspanningsleidingen heen scheert met zo'n geval.
Dit soort excessen dient hard aangepakt te worden om ernstige ongelukken te voorkomen. Het staat hier vol met hoogspanningsmasten vanwege Europoort en de Maasvlakte en behalve gevaar, angstaanjagend en ernstig geluidoverlast veroorzakend is het nergens voor nodig hier zo laag over een dorp te vliegen .
Overigens kan ik me best voorstellen dat er mensen zijn die het mooie toestellen vinden en dat laagvliegen prachtig vinden. Dat bestrijd ik ook niet, integendeel het is best imposant om te zien hoe ze met die dingen omgaan, maar daar zijn andere mogelijkheden voor, zoals open dagen of naar zo'n luchtmachtbasis gaan als ze oefenen.
Misschien zou je kunnen ingaan op deze vraag. Waarom deze transportheli zo buitengewoon laag over de hoogspanningsleidingen moest vliegen en over het dorp? Ik hoop dat je dan niet aan komt zetten met beroepsgeheim en dergelijke onzin.
Je bent dus voorstander van censuur of is het gewoon een uiting van zwaktebod?
Hier komen die dingen dagelijks over de stad, op de aanvliegroute naar Gilze-Rijen. Die vliegbasis is hier al langer dan de mensen oud zijn dus waar hebben we het over. Kan me nog herinneren dat vorig jaar de demo F-16 hier zijn lage show kwam oefenen. Geweld, niet normaal meer! het duurde welgeteld 18 minuten! Half de Reeshof in de telefoon. mensen geniet er gewoon van, we hebben immers nog maar een paar van die machines!
Ik zit hier op een paar 100 meter van de hoofd start / landingsbaan van Leeuwarden en ben volgens mij de enige in t dorp die t mooi vind.
Iedereen altijd te klagen, maar die Vliegbasis was er al toen men hier kwam wonen.. waarom TOCH een huis kopen op een plek waarvan je weet dat er straaljagers vliegen en dan ook nog gaan klagen...om die 2 tot 6 F-16's op een dag ..dat is niet eens een kwartier lawaai op 24 uur. De rest vd dag hoor je alleen maar vogels fluiten en kikkers kwaken
Het enige wat ik me kan voorstellen is wat Jan zegt, als je 's nachts lange tijd heli's hoort en daardoor niet kan slapen, dat dat frustrerend is, maar verder ; harder en lager graag
oew ! dan moet ik bij jou zijn op de open dagen hahah grapje ttja ik hou heel erg van al dat vliegergeweld dus het afkraken kan ik niet
Onweersdagen: 0